آفتاب

کارگاه آموزش زبان فارسی و تبادل فرهنگی کارکنان پروتون

کارگاه آموزش زبان فارسی و تبادل فرهنگی کارکنان پروتون

کارگاه آموزش زبان فارسی و تبادل فرهنگی کارکنان شرکت پروتون در محل رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مالزی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) از مالزی، نشست پایانی کارگاه آموزش مقدماتی زبان فارسی و دوره دوروزه تبادل فرهنگی ایران و مالزی برای کارکنان شرکت خودروسازی پروتون در محل رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کوالالامپور مالزی برگزار شد.

این برنامه که با حضور علی اکبر ضیائی، رایزن فرهنگی و 25 نفر از زبان آموزان و کارمندان شرکت خودرو سازی پروتون مالزی برگزار شد.

در ابتدای این جلسه رایزن فرهنگی کشورمان در مالزی به تاریخ و تمدن ایران اشاره کرد و گفت: ایرانیان در رشد و توسعه شاخه‌های مختلف علم خدمت زیادی انجام داده‌اند.

وی فرهیختگان، اندیشمندان، فلاسفه و دانشمندان ایران در دوره‌های مختلف پس از اسلام را مورد اشاره قرار داد و گفت: ایرانیان در فقه، کلام، حدیث، نجوم، هندسه، تفسیر، ریاضیات و علوم دیگر تلاش و به جهان خدمت کردند و به توسعه و رشد علم پرداختند.

وی تصریح کرد: اسلام با ورود به ایران به فرهنگ و تمدن بزرگ و تاریخی ایران غنای بیشتری بخشید و این ورود توسعه گسترده‌تر علوم را در آن دوران بدنبال داشت.

رایزن فرهنگی ایران در مالزی گفت: کشورهای عربی در آن دوره از تمدن قوی برخوردار نبودند و تمدن ایران بسیار درخشان تر از کشورهای اطراف و عربی بود و به همین دلیل تاثیر اسلام بر توسعه علوم در ایران دو چندان است.

وی در ادامه با تشریح موقعیت فرهنگی و اجتماعی ایران در دوران معاصر و پس از پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: در ایران انقلابی با محوریت اسلام اتفاق افتاد و نه انقلاب مذهبی، و اصول انقلاب اسلامی ایران دفاع از آرمان های فلسطین و مبارزه با استکبار در جهان بوده است. به گفته وی، تمام اقوام و مذاهب در پیروزی انقلاب اسلامی نقش داشتند و اکنون نیز در توسعه و مدیریت کشور نقش خود را ایفا می کنند.

وی در پایان اظهار کرد که ایران کشوری قدرتمند در منطقه و جهان و کشوری توسعه یافته از نظر علم و فناوری است و مالزی نیز به فناوری‌های خوبی دست یافته است و نباید گذاشت دسیسه‌های دشمنان بر روابط گسترده دو کشور تاثیرگذار باشد.

مدیر منطقه خاورمیانه و شمال آفریقای شرکت پروتون نیز با تشکر از همکاری‌های رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در برگزاری این دوره گفت که شرکت پروتون پس از تحریم‌های اعمال شده بر علیه ایران مجبور به قطع ارتباط با ایران شد.

وی تصریح کرد: با توجه به ارتباط جدید و فضای ایجاد شده در جامعه جهانی مقامات پروتون اکنون قصد دارند با برگزاری دوره‌های فرهنگی و فارسی وارد بازار خودرو ایران شوند.

وی تاکید کرد: بر این اساس شرکت پروتون با برگزاری دوره‌های آموزشی زبان فارسی و آشنایی با فرهنگ ایران کارمندان خود را آماده اعزام به دوره‌های کاری خود در ایران می‌کند.

انتهای پیام

کد N366527

وبگردی