آفتاب
رسانه‌های صهیونیستی مطرح کردند:

حمایت اسرائیل از اردن در برابر حملات احتمالی داعش

حمایت اسرائیل از اردن در برابر حملات احتمالی داعش

برخی منابع صهیونیستی با اشاره به احتمال حملات داعش علیه اردن، از حمایت تل آویو از این کشور عربی در برابر حملات این گروه تروریستی خبر می دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه لبنانی العهد، منابع امنیتی صهیونیستی اعلام کردند: "بنیامین نتانیاهو" نگرانی خاندان حاکم در اردن در مسائل امنیتی را درک می کند و در صورت لزوم کمکهای همه جانبه ای به این کشور عربی خواهد داشت.

روزنامه معاریو نیز در این باره اعلام کرد: در حال حاضر یک اسکادران از جنگنده های F-16 و  نزدیک به هزار نظامی آمریکایی در اردن حضور دارند و این تجهیزات و نیروها در صورت برهم خوردن امنیت مرزی با سوریه، نوک پیکان حمایت سریع از اردن خواهند بود.

در ادامه این گزارش آمده است: در صورت ایجاد ناآرامی در اردن و ضروری شدن کمک نظامی اسرائیل ، مقامات تل آویو این کمکها را به صورت غیرعلنی انجام خواهند داد تا انتقادات جهان عرب علیه اردن و همپیمانی این کشور با اسرائیل برانگیخته نشود.

از سوی دیگر، روزنامه یدیعوت آحارونوت نیز با بیان اینکه اسرائیل به مرزهای شرقی خود با اردن به عنوان جزئی از سیستم حفاظتی خود می نگرد، کمک به ارادن در مقابله با داعش را منطقی دانست.

پیش از این "اویگدور لیبرمن" وزیرخارجه رزیم صهیونیستی گفته بود که اسرائیل با هماهنگی کشورهای منطقه، آمریکا و اروپا در حفظ ثبات اردن مشارکت خواهد کرد.

کد N366275

وبگردی