آفتاب

برقراری امنیت در جاده سامراء –بغداد/ورود مشاوران نظامی روسیه به عراق

برقراری امنیت در جاده سامراء –بغداد/ورود مشاوران نظامی روسیه به عراق

یک منبع امنیتی در استان صلاح‌الدین اعلام کرد که بیش از 25 هزار سرباز و داوطلب وظیفه محافظت از جاده سامراء – بغداد تا مرقد امام هادی (ع) و امام جواد (ع) را برعهده دارند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این منبع در مصاحبه با پایگاه خبری المسله عنوان داشت: نیروهای کافی برای برقراری امنیت جاده سامراء- بغداد تا مرقد امام هادی (ع) و امام جواد (ع) مستقر هستند.

این منبع که خواست نامش فاش نشود، گفت: 25 هزار نیروی امنیتی و داوطلب وظیفه محافظت از این جاده را بر عهده دارند و علاوه بر آنها مردان غیور عراق و عشایر نیز در روستاهای نزدیک به این جاده مستقر هستند.

پیش‌تر وزارت دفاع عراق از پاکسازی روستاهای اطراف جاده سامرا – تکریت خبر داده بود.

در همین حال، مقام‌های دولت عراق روز یکشنبه اعلام کردند که کارشناسان روسی برای کمک به ارتش عراق وارد این کشور شده‌اند و 12 هواپیمای جدید روسیه نیز به عملیات‌های ضد شبه نظامیان کمک می‌کنند.

ژنرال انور امین، فرمانده نیروی هوایی عراق خاطرنشان کرد: طی سه یا چهار روز آتی هواپیماهای روسی وارد عملیات‌های نظامی در عراق می‌شوند.

از سوی دیگر یک منبع امنیتی در نینوا اعلام کرد که اعضای گروه تروریستی داعش تمام مساجد و حسینیه‌ها در تل‌عفر واقع در استان نینوا را منفجر کردند.

در همین حال، یک منبع امنیتی در دیالی اعلام کرد که نیروهای امنیتی در پی عملیات نظامی در استان دیالی توانستند تعداد زیادی از اعضای داعش را به هلاکت رسانده و تعدادی دیگر از این گروه مجبور شدند به کوه‌های حمرین فرار کنند.

در همین راستا، حسین شهرستانی، معاون نخست وزیر عراق در امور نیرو، از کشورهایی که از مخالفان سوری حمایت می‌کنند و آنها را با سلاح‌های پیشرفته مجهز می‌سازند خواست تا دست از این کار خود بکشند.

وی با بیان اینکه این سلاح‌ها به دست داعش که تمام منطقه را تهدید می‌کند می‌رسد، تاکید کرد: نیروهای عراقی با بازپس گیری تعدادی از مناطق شجاعت خود را ثابت کرده‌اند.

وی پس از دیدار با ژان فرانسوا ژیرو، مدیر بخش خاورمیانه و شمال آفریقا در وزارت خارجه فرانسه گفت: فرانسه هم‌پیمان قدرتمندی برای عراق جهت مبارزه با تروریسم است که در تلاش است تمام کشورهای منطقه را تحت کنترل خود درآورد.

این مقام فرانسوی نیز به نوبه خود عنوان داشت: بحران عراق یک بحران بین‌المللی است و فقط منحصر به خود عراق نمی‌شود و این باید از طریق راه‌حل‌های امنیتی و سیاسی حل و فصل شود.

وی خاطرنشان کرد که کشورش آماده است هر کمکی که عراق بخواهد ارائه دهد.

انتهای پیام

کد N366271

وبگردی