آفتاب

مدیر آژانس امنیت ملی آمریکا : زیان‌های افشاگری اسنودن قابل مدیریت است

مدیر آژانس امنیت ملی آمریکا : زیان‌های افشاگری اسنودن قابل مدیریت است

مدیر آژانس امنیت ملی آمریکا تاکید کرد که برخی از گروه‌های تروریستی به دلیل افشاگری‌های اسنودن تغییراتی در ارتباطات خود به وجود آورده‌اند تا از تکنیک‌های جاسوسی واشنگتن در امان بمانند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، آدمیرال مایکل اس راجرز، مدیر جدید آژانس امنیت ملی آمریکا گفت: با وجود افشاگری‌های ادوارد اسنودن، کارمند سابق این نهاد و ضررهایی که از این افشاگری به بار آورد، باز هم معتقدم که آسمان به زمین نیامده است و قابل مدیریت است.

وی در مصاحبه با روزنامه نیویورک تایمز تاکید کرد که تدابیری اندیشیده است که اجازه نمی‌دهد که گنجینه‌ای از داده‌ها که توسط اسنودن جمع آوری شده است شامل بیش از یک میلیون سند می‌شود، قابل دانلود باشد.

با این حال وی گفت که نمی‌توان کاملا از سوی کسانی که داخل آژانس امنیت ملی هستند و به اطلاعات دسترسی دارند، مصون ماند.

وی افزود: آیا می‌خواهید من اینجا بنشینم و به عنوان مدیر ان اس ای بگویم که صد درصد مطمئنم که هیچ کس از داخل سازمان سیستم‌های ما را دستکاری نمی‌کند؟ خیر. چرا که به آن باور ندارم.

مدیر جدید آژانس امنیت ملی آمریکا اظهار کرد: تغییر اساسی این است که مطمئن شوم که حجم داده‌هایی که از سوی اسنودن برداشته شد، دیگر نمی‌تواند ربوده شود.

گروه‌های تروریستی نه تنها درباره تغییرات ارتباطی خود سخن می‌گویند بلکه تغییراتی انجام داده‌اند. لحن وی برخلاف کیت الکساندر، رئیس پیشین ان اس ای که نسبت به پیامدهای این افشاگری هشدار می‌داد و می‌گفت که این بزرگترین ضرری است که کشور آمریکا تاکنون شاهد آن بوده است، آرام‌تر است.

وی همچنین دیدگاه‌های خود را درباره استفاده احتمالی آمریکا از تسلیحات سایبری علیه دشمنانش مطرح کرد و گفت: روزی می‌رسد که تحت قوانین سخت‌ نیروهای مسلح، از تسلیحات سایبری همانند موشک‌های کروز و یا پهپاد در عملیات‌های نظامی استفاده شود.

این مقام آمریکایی در پاسخ به این پرسش که از چه راه‌هایی برای جلوگیری از اقدامی مشابه اسنودن استفاده می‌شود، گفت: برای ورود به سیستم‌های عملیاتی ورود دو رمز از سوی افسران متفاوت لازم خواهد بود و درباره شلیک تسلیحات هسته‌ای، بیش از دو رمز ورود لازم است

انتهای پیام

کد N366164

وبگردی