آفتاب
منصوری بیدکانی:

تامین زیر ساخت‌های زندگی جوانان فردا از الزامات تشویق به فرزندآوری است

تامین زیر ساخت‌های زندگی جوانان فردا از الزامات تشویق به فرزندآوری است

تصویب کلیات طرحی که به عقیده نمایندگان مجلس شورای اسلامی در دراز مدت به " تعالی خانواده و افزایش جمعیت" منجر می‌شود بازتاب وسیعی در سطح رسانه‌های داخلی و صاحب نظران کشور داشت.

بسیاری از افراد این مصوبه را مغایر آزادی زوجین در انتخاب تعداد فرزند دانستند و فردای تصویب این قانون نیز مدیرکل دفتر سلامت جمعیت و خانواده وزارت بهداشت اعلام کرد "که بر اساس آمارها کمتر از 3 درصد افرادی که از اقلام پیشگیری از بارداری استفاده می‌کنند، علاقه‌مند به استفاده از جراحی‌های پیشگیرانه عقیم‌سازی مانند وازکتومی و توبکتومی هستند. به این ترتیب 97 درصد شهروندان علاقه‌ای به این جراحی‌ها ندارند."

برای بررسی بیشتر این موضوع خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه اصفهان با مجید منصوری بیدکانی نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی به عنوان یکی از موافقان تصویب این قانون در مجلس شورای اسلامی گفت‌وگویی کرده است که در ادامه می‌خوانید:

باید به جنبه فقهی عقیم‌سازی توجه شود

این نماینده مجلس نگاه به جنبه فقهی و مذهبی مساله عقیم سازی زن و مرد را ضروری دانست و اظهار کرد: پیش از بررسی محدودیت‌های جدید قانونی برای جلوگیری از فرزندآوری باید به اصول فقهی دین اسلام در این‌ خصوص مراجعه کرد و توجه داشت که تنها کسانی می‌توانند نظر قطعی خود را در این زمینه اعلام کنند که به مرتبه اجتهاد رسیده باشند.

وی تصریح‌کرد: بر اساس نظر فقهای عالم زمان ما روش‌های جلوگیری از بارداری و باروری زن یا مرد تنها زمانی جایز است که به مقطوع النسل شدن آن‌ها نینجامد و بر اساس آیات، روایات و احادیث ائمه اطهار جلوگیری خود خواسته انسان از پیدایش فرزند امری حرام و غیر اخلاقی است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: در مقطعی از تاریخ 30ساله ایران، دولت تصمیم گرفت جمعیت کشور را کاهش دهد و والدین را بدون توجه به روش‌های مورد استفاده آن‌ها برای جلوگیری از بارداری به فرزندآوری کمتر تشویق کرد و آنها نیز با مراجعه به پزشکان زنان و زایمان خود را برای همیشه از آوردن فرزند محروم کردند.

"فرزند کمتر زندگی بهتر"شعار صهیونیستی است

منصوری بیدکانی با اشاره به شعار "فرزند کمتر زندگی بهتر" خاطرنشان‌کرد: منشأ این شعار از افکار صهیونیستی و دشمنان اسلام و انقلاب است و این دلیل موجهی نیست که اگر یک عمر شعار اشتباه دادیم هنوز هم با سهل انگاری و کوته‌فکری این شعار را ادامه دهیم؛ در کدام کشور شعار "فرزند کمتر زندگی بهتر" ترویج می‌شود که ایران بخواهد با تکیه بر این شعارها آینده سازندگی کشور را به بازی بگیرد؟

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری اظهارکرد: ایران توانایی و ظرفیت اداره 150 میلیون ایرانی را دارد با این وجود چه دلیلی وجود دارد که با ترویج و پیگیری شعارهای غربی مبنی بر عدم فرزندآوری یا گرایش به تک فرزندی آینده‌ای را برای کشور به وجود آوریم که در آن فقط افراد 60 تا50 ساله‌ها زندگی می‌کنند و نیروی کاری برای تلاش و فعالیت وجود ندارد؟

نماینده مردم لنجان با تاکید بر اینکه تامین زیر ساخت‌های زندگی جوانان فردا از الزامات تشویق والدین به فرزندآوری است، افزود: هم زمان با تصویب قوانین ملی برای مبارزه با عدم جلوگیری از بارداری، مسئولان نظام نیز باید زیر ساخت‌هایی مانند مسکن‌، اشتغال، تحصیل و بهداشت جوانان را فراهم کنند.

بیدکانی ادامه داد: شعار امسال رهبری توجه به "اقتصاد و فرهنگ" است، اما آن چه این شعار را از دیگر شعارها متمایز می‌کند آن بخشی است که به "عزم ملی و مدیریت جهادی" اشاره می‌کند. این به این معنا است که دولت‌مردان، مسئولان، نمایندگان و آحاد جامعه باید بدون توجه به مشکلات و مصائب پیش روی آبادانی کشور مانند اوایل پیروزی انقلاب اسلامی دست به دست یکدیگر دهند و موانع کشور را بر طرف کنند.

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی به پرداخت نقدی یارانه‌ها اشاره و تصریح‌کرد: به عنوان مثال اکنون دولت به یک خانواده پنج نفری مبلغی نزدیک به 250 هزار تومان پرداخت می‌کند، اما اگر مبالغ ناشی از پرداخت نقدی یارانه‌ها را صرف احداث یک کارخانه یا واحد تولیدی و صنعتی برای افراد بیکار جامعه کند، حتی اگر یکی از اعضای آن خانواده مشغول کار شود حداقل حقوقی که به وی تعلق می‌گیرد از رقم پرداختی یارانه دولت به کل اعضای آن خانواده بیشتر خواهد بود و از دید کلان نیز بسیاری از مشکلات جامعه مانند طلاق، بیکاری و اعتیاد برطرف می‌شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی اصل برابری زن و مرد را غلط دانست و خاطر نشان‌کرد: آیا در گذشته مادری که دارای 12 فرزند بود از حقوق شایسته اجتماعی بی بهره مانده است؟ چه کسی گفته که قوانین اسلامی با حضور و بهره‌مندی زن از جامعه مخالفت می‌کند. اکنون 60 درصد دانشگاهیان را دختران تشکیل داده‌اند و به جرات می‌توان گفت که زنان نسبت به زمان طاغوت 100 درصد بیشتر در اجتماع حضور داشته‌اند.

نان‌آور خانه مرد است نه زن

منصوری بیدکانی گفت: هدف از تشویق والدین به فرزندآوری وادار کردن آن‌ها به داشتن شش یا هفت بچه نیست، اما به هر حال برای زنان نگهداری از فرزند نسبت به اشتغال آنان در جامعه در اولویت است چرا که بر اساس دستورات اسلام "نان آور خانه مرد است نه زن" و مساله دیگر این است که چند درصد زنان شاغل ایرانی حقوق دریافتی خود از محل خدمت را صرف بر طرف کردن نیازهای خانه و خانواده می‌کنند و شاید تنها نتیجه اصرار زنان به داشتن شغل، تربیت فرزندانی باشد که به جای آغوش گرم مادر روز خود را در مهد‌های کودک می‌گذرانند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا جلوگیری از روش‌های قانونی عقیم سازی برای والدین آن‌ها را به سمت استفاده از روش‌های غیر قانونی سوق نمی‌دهد، اظهارکرد: مگر می‌شود نمایندگان مجلس از ترس گرایش عده‌ای به قانون شکنی اصل لازم و ضروری یک جامعه را معطل بگذارند؟

انتهای پیام

کد N365938

وبگردی