آفتاب

دبیرکل اتحادیه جهانی آشوریان: پشت پرده جنایات گروهک داعش طرح تقسیم خاورمیانه دیده می شود

دبیرکل اتحادیه جهانی آشوریان: پشت پرده جنایات گروهک داعش طرح تقسیم خاورمیانه دیده می شود

ارومیه - ایرنا - دبیرکل اتحادیه جهانی آشوریان گفت: تخریب اماکن مقدسه در عراق نشان می دهد که پشت پرده جنایات ضد بشری گروهک تروریستی داعش، طرح تقسیم خاورمیانه وجود دارد.

ˈ یوناتن بت کلیا ˈ روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: تخریب اماکن مقدسه مسلمانان، مسیحیان و سایر ادیان الهی به دست گروهک تروریستی داعش نشانه توطئه و ترفند استکبار جهانی برای به هم ریختن نظم خاورمیانه و تقسیم آن به دلخواه خودشان است.

وی اظهار کرد: سکوت مجامع بین المللی در برابر این جنایات وحشیانه و به خاک و خون کشیده شدن زنان و کودکان و مردان بی گناه نمونه بارز بربریت و وحشیگری دست پروردگان استکبار جهانی است.

نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این گروه در عراق و سوریه دست به فجیع ترین جنایات ضد بشری زده و مطابق برنامه های اربابان خود نظیر نتانیاهو قدم برمی دارد.

وی با انتقاد از سکوت سازمانهای بین المللی گفت: امروز در برابر چشمان سازمان ملل، زنان و دختران معصوم قربانی جهاد نکاح وحشی های می شوند که در مسیر اهداف اسرائیل غاصب و استکبار جهانی حرکت می کنند.

وی با اشاره به استفاده گروهک تروریستی داعش از سلاح ساخته شده توسط رژیم صهیونیستی و کشورهای غربی یادآور شد: قربانی این سلاح زنان و کودکانی هستند که درد آوارگی و دربه دری کشیده و عاقبت به شکل مظلومانه ای به شهادت می رسند.

دبیرکل اتحادیه جهانی آشوریان اضافه کرد: تفرقه افکنی میان شیعه و سنی و برهم زدن وحدت آنها و تخریب اماکن مقدس مسیحیان و آشوریان از اهداف جنایات وحشیانه آنهاست.

وی با خطاب قرار دادن مجامع بین المللی گفت: کجایند مدعیان دروغین حقوق بشر، کجایند آنها که از حقوق زنان و کودکان حرف می زنند، چه شده است که امروز در برابر سر بریدن انسانها فرباد شادی سر می دهند.

بت کلیا اظهار کرد: استکبار جهانی برای تامین منافع نفتی و مالی خود در برابر جنایات گروهک تروریستی داعش مهرسکوت برلب زده است.

وی با قابل تحسین خواندن فضای صمیمی جمهوری اسلامی برای تمام ادیان آسمانی گفت: ایران تنها کشوری است که تمام ادیان به راحتی در آن زندگی کرده و مراسم دینی و عبادی خود را اجرا می کنند.

بت کلیا از فتوای آیت الله سیستانی در خصوص جهاد علیه جنایتکاران نیز تقدیر کرد و افزود: امید می رود ملت عراق در سایه همدلی و وحدت و جنگی تمام عیار این گروهک وحشی را به سزای عملش برسانند.

وی افزود: دنیا باید بداند آمریکا، انگلیس و اسرائیل نه تنها مسلمانان بلکه مسیحیان، آشوریان و اهل سنت را نیز از دم تیغ نفرت خود می گذرانند.

داعش اختصار دولت اسلامی عراق و شام است که اعضای آن با پیش گرفتن مشی تکفیری با ارعاب و وحشی گری اقدام به قتل عام مسلمانان در شهرهای مختلف عراق و سوریه می کنند.

8135/581/ 1495
کد N365846

وبگردی