آفتاب

تعظیم غول های جهان به والیبال ایران

تعظیم غول های جهان به والیبال ایران

سمنان - ایرنا - ساعت 22:41 را نشان می داد، صدای بوق و تشویق در سالن 12 هزار نفری آزادی، متصل بود به شور و هیجان تماشاگران تلویزیون های شهری، امیر غفور بیست و پنجمین امتیاز بازی را در ست سوم بدست آورد و فریاد شادی تمام ایران را فراگرفت.

اولین شب ماه مبارک رمضان، خیابان های سمنان آنچنان هم خالی از تردد نبود، از ساعت 21، جوانان زیادی در محوطه بوستان های محله ای و پارک ها، در رستوران ها، غذاخوری ها و سوپر مارکت ها، ایستاده و نشسته بازی آسمان خراش های تیم ملی والیبال را تماشا می کردند.

وقتی شاگردان ˈاسلوبودان کواچˈ در سه ست پیاپی لهستان، قهرمان والیبال جهان در سال 2012 را در هم کوبیدند، همه والیبالیست های کشورمان را تحسین کردند.

غیور مردانی که در دومین حضور خود در لیگ جهانی جواز حضور در دور نهایی را کسب کردند و حالا یکی از شش تیم برتر دنیا لقب گرفته اند.

ˈرضا نوروزیˈ جوان 24 ساله ای که در بوستان های محله ای در کنار دوستانش بازی را تماشا می کرد، پس از برد ایران در برابر لهستان گفت: بازی تیم ملی ایران طوفانی بود، بازی سازی های معروف و پرش های محمودی و غفور و دریافت های بازیکنان، از ایران تیمی شکست ناپذیر ساخته است.

ˈاشکان وحیدیˈ هم به تبعیت از رضا از سرویس های موجی بازیکنان ایران تمجید کرد و گفت: بازی سرعتی، بازی خوانی تیم و دفاع روی تور سه نفره شان عالی بود، لهستان حرفی برای گفتن نداشت.

ˈکیهان عموییˈ اما از لحظات ابتدایی ست دوم به عنوان دقایق دلهره آور یاد کرد و گفت: فکر می کنم ایران در آغاز ست دوم لهستان را دست کم گرفت. علاوه بر این آسیب دیدگی شهرام محمودی ترسمان را از ادامه بازی بیشتر کرد ولی بازیکنان ذخیره ایران هم نشان دادند از والیبالیست های اصلی چیزی کم ندارند.

ˈسام هادویˈ که در فروشگاه مواد غذایی به همراه چند مشتری در حال دیدن تصاویر زیبای بازی ایران و لهستان پس از برد تیم ایران بود هم با تحسین برانگیز خواندن دفاع های تک نفره موسوی، حملات میرزاجانپور و آبشارهای عبادی پور گفت: به نظر می رسید کمی در سرویس زدن مشکل داشتیم اما خوشبختانه این موضوع ما را به دردسر نینداخت.

ˈبابک چنگیزیˈ هم که در حال خرید تخمه برای دیدن بازی فوتبال کاستاریکا ، یونان بود، با خنده گفت: آقای کونارسکی موثرترین مهره لهستان بود ولی امیر غفور و سعید معروف به او اجازه عرض اندام ندادند و این یعنی والیبالیست های ما یک سر و گردن از والیبالیست های مشهور جهان بالاترند.

وی با بیان اینکه بازیکن حرفه ای والیبال است افزود: در ست سوم لهستان قصد داشت تغییر آرایش دهد، چند تعویض داشت ولی جاخالی های حیرت انگیز سعید معروف یکی از تماشایی ترین صحنه های لیگ جهانی را در بازی ایران و لهستان به تصویر می کشید و توانایی ایران را به پاسورهای حریف نشان می داد.

دیشب، ایران در حالی به عنوان یکی از شش تیم برتر جهان به مرحله نهایی لیگ جهانی والیبال صعود کرد که همه کارشناسان پیش بینی می کردند، ایران در گروه A در رده آخر جدول قرار بگیرد.

در حالیکه هم اکنون در جدول گروه A، ایران به لطف پوئن شماری بهتر در حالی که در ست شماری مساوی با ایتالیاست، با 19 امتیاز در صدر جدول قرار دارد.

ایتالیای 19 امتیازی و برزیل و لهستان هر کدام با 11 امتیاز دارند. صعود ایران و ایتالیا که مسجل شده، از بین دو تیم برزیل و لهستان در دو بازی باقی مانده مرحله گروهی یک تیم می تواند جواز حضور در دور نهایی را کسب کند.

به نوعی سرنوشت صعود هر یک از این تیم ها در دستان ایران هم هست و چرا که در دو بازی که هفته آینده برابر لهستان خواهیم داشت یکی از شش تیم دور نهایی را تعیین می کنیم.

اینجاست که باید گفت: این غول های والیبال جهانند که به ایران تعظیم می کنند.ک/4

7340/599/506
کد N365750

وبگردی