آفتاب

ایرانیان در گوانگجو چین به بیماران نیازمند خون اهدا کردند

ایرانیان در گوانگجو چین به بیماران نیازمند خون اهدا کردند

پکن - ایرنا - ایرانیان شهر ˈگوانگجوˈ از استان ˈگوانگ دونگˈ چین در اقدامی بشردوستانه با حضور در مرکز انتقال خون این شهر چین خون خود را برای بیماران نیازمند اهدا کردند.

به گزارش ایرنا، سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در شهر گوانگجو روز دوشنبه اعلام کرد ایرانیان مقیم این شهر چین در آستانه فرارسیدن ماه مبارک رمضان و به مناسبت روز جهانی اهدای خون در یک اقدام پسندیده و انساندوستانه به طور جمعی با حضور در مرکز انتقال خون شهر گوانجو، برای افراد نیازمند خون هدیه کردند.

حدود 100 نفر از ایرانیان مقیم شهر گوانجو با پوشیدن پیراهن های متحد و منقش به پرچم دو کشور جمهوری اسلامی ایران و چین در مرکز انتقال خون حضور یافتند و خون خود را اهدا کردند.

رییس مرکز اهدای خون شهر گوانجو با تشکر از ایرانیان شرکت کننده در این برنامه انساندوستانه که علیرضا سالاریان سرکنسول ایران در گوانجو نیز در آن شرکت داشت، اظهار امیدواری کرد این حرکت انسان دوستانه الگویی برای تمامی شهروندان محلی و خارجی شهر گوانجو باشد.

این برای نخستین بار بود که اتباع خارجی از یک کشور به صورت هماهنگ و برنامه ریزی شده در مرکز انتقال خون گوانگجو حضور یافته و خون خود را هدیه کردند.

این مراسم با استقبال رسانه های محلی گوانگجو مواجه شد و خبرنگاران رسانه های محلی از این برنامه گزارش و فیلم تهیه کردند.

این برنامه روز جمعه در گوانگجو اجرا شد.

آساق**1611
کد N365708

وبگردی