آفتاب

درگیریها در شرق اوکراین 8 کشته و 22 مجروح برجای گذاشت

درگیریها در شرق اوکراین 8 کشته و 22 مجروح برجای گذاشت

مسکو- ایرنا - در جریان درگیری میان شبه نظامیان جدایی طلب و نیروهای دولتی اوکراین و حمله توپخانه ای به شهر اسلاویانسک هشت نفر ازجمله پنج سرباز اوکراینی کشته و 22 نفر دیگر مجروح شدند که 17 نفر آن سرباز دولتی بودند.

به گزارش ایرنا ، ˈآلکسی دمیتراشکوفسکیˈ سخنگوی عملیات ضدتروریستی اوکراین در مناطق شرق و جنوب این کشور روز یکشنبه به کانال پنجم تلویزیون این کشور گفت: در جریان حمله شبه نظامیان با سلاح سنگین به یک مقر نظامی در حومه اسلاویانسک سه نظامی اوکراینی کشته و چهار نفر دیگر مجروح شدند.

وی اضافه کرد: دونظامی دیگر هم در جریان حمله شبه نظامیان به یک ستون خودروی ارتش اوکراین در منطقه ˈنیژنایا اولخووایاˈ در استان لوهانسک کشته و هشت نظامی دیگر مجروح شدند.

سخنگوی عملیات ضدتروریستی اوکراین همچنین از مجروح شدن پنج نظامی این کشور در جریان انهدام یک

دستگاه نفربر زرهی نیروهای اوکراینی در منطقه دونتسک خبر داد.

دمیتراشکوفسکی بدون اشاره به اینکه شبه نظامیان در چه مدت متحمل تلفات انسانی شده اند گفت: تلفات شبه نظامیان جدایی طلب در جریان عملیات ضدتروریستی 145 کشته و 312 مجروح بوده است.

به گزارش کانال دوم تلویزیون دولتی روسیه، حمله توپخانه ای نیروهای اوکراینی به شهر اسلاویانسک هم 3 کشته و 5 مجروح در میان شبه نظامیان ساکن این شهر بجای گذاشت.

بر اثر این حمله یک ساختمان مسکونی 9 طبقه به شدت آسیب دید.

درگیریها در مناطق شرق و جنوب اوکراین در حالی ادامه دارد که رییس جمهوری اوکراین از روز دوشنبه هفته گذشته در این مناطق آتش بس اعلام کرد و روز جمعه هم این آتش بس برای سه روز دیگر تمدید شد.

اروپام/2242**518** 3404
کد N365658

وبگردی