آفتاب

احسان اوغلو رسما نامزد اپوزیسیون ترکیه شد

احسان اوغلو رسما نامزد اپوزیسیون ترکیه شد

فارس نوشت:

احزاب اپوزیسیون ترکیه رسما «اکمل الدین احسان اوغلو» را نامزد خود برای تصدی پست ریاست‌جمهوری کشور اعلام کردند.
به گزارش  پایگاه خبری «لبنان 24»، اپوزیسیون ترکیه ظهر امروز سند توافق مشترکی را امضا کردند که بر اساس آن «اکمل‌الدین احسان اوغلو» رئیس سابق سازمان کنفرانس اسلامی نامزد آنها برای انتخابات ریاست‌جمهوری ترکیه خواهد بود. این انتخابات قرار است دهم آگوست‌ آینده برگزار شود.

اپوزیسیون اعلام کرد که این درخواست به امضای 109 نماینده حزب جمهوری‌خواه خلق و 52 نماینده جنبش ملی و 2 نماینده مستعفی از حزب حاکم عدالت و توسعه ترکیه رسیده است.

بر اساس این گزارش «جمیل چیچک» رئیس مجلس ملی ترکیه که این درخواست را دریافت کرده، قرار است آن را به هیئت عالی انتخابات برای بررسی و تایید نهایی ارائه دهد

روزنامه ترکی «حریت» پیش از این نوشته بود: رهبر حزب جمهوری‌خواه خلق ترکیه که از احزاب اپوزیسیون این کشور است اعلام کرد که «اکمل الدین احسان اوغلو» نامزد توافقی این حزب برای انتخابات ریاست‌جمهوری است.

این روزنامه پیش از این نیز این مسئله را پیش‌بینی کرده و نوشته بود: «کمال قلیجداراوغلو» رهبر حزب جمهوری‌خواه خلق در دیدار با «دولت باغچلی» رهبر حزب ملی گرای افراطی «حرکت ملی» قرار بوده بر سر اعلام نامزد واحد از سوی اپوزیسیون برای انتخابات ریاست جمهوری ترکیه با یکدیگر به توافق برسند.

احسان اوغلو از سال 2004 تا 2014 میلادی رئیس سازمان کنفرانس اسلامی بوده است.

چندی پیش مجلس ترکیه زمان دقیق برگزاری دورهای مختلف انتخابات ریاست جمهوری این کشور را اعلام کرد.بر اساس این اعلام، دور اول انتخابات در تاریخ 20 آگوست برگزار می شود و اگر در این انتخابات هیچ کدام از نامزدها نتوانند میزان آرای لازم برای تصدی پست ریاست جمهوری را که شامل بیش از دو سوم آرا نمایندگان مجلس است، کسب کنند انتخابات به دور دوم کشیده می شود که دور دوم انتخابات در تاریخ 24 آگوست ( 2 شهریور ) برگزار می شود.

52261

کد N365508

وبگردی