آفتاب

هیاتی از کنگره آمریکا با رییس جمهوری گرجستان دیدار کرد

هیاتی از کنگره آمریکا با رییس جمهوری گرجستان دیدار کرد

تهران-ایرنا- رییس جمهوری گرجستان و هیاتی از کنگره آمریکا روز یکشنبه دیدار و در مورد مهمترین تحولات منطقه ای و جهانی از جمله موضوع مشکلات امنیتی تبادل نظر کردند.

به گزارش پایگاه خبری ترند، ˈگئورگی مارگولاشویلیˈ رییس جمهوری گرجستان با این هیات از نمایندگان کنگره آمریکا دیدار و گفت و گو کرد. این هیات آمریکایی به ریاست سناتور بنیامین کاردین رییس کمیته امور امنیت و همکاری در اروپا و یک عضو کمیته روابط خارجی سنای آمریکا در این دیدار در مورد تحولات منطقه ای و جهانی رایزنی کرد.

اعضای این هیات از کنگره آمریکا به رییس جمهوری گرجستان به دلیل امضا توافق نامه اخیر با اتحادیه اروپا تبریک گفتند.

دو طرف در این دیدار علاوه بر بررسی چالش های امنیتی فعلی در جهان بر اهمیت مشارکت سربازان گرجستانی در عملیات تحت امر سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) تاکید کردند.

اعضای این هیات از کنگره آمریکا در ادامه دیدارهایشان با مقام های گرجستان بر اهمیت مشارکت این کشور در تضمین امنیت جهانی تاکید و از تفلیس به خاطر اقداماتش در حمایت از صلح در جهان قدردانی کردند.

آنها تاکید کردند که این اقدامات گرجستان همچنین طرح های دولت این کشور برای اعمال اصلاحات در بخش های مختلف به طور مناسب در نشست آتی ناتو معرفی خواهند شد.

این نمایندگان کنگره آمریکا همچنین در مورد تقویت روابط کشورشان با گرجستان ابراز رضایت کردند و در ادامه در مورد توسعه و گسترش این روابط تبادل نظر کردند.

همچنین نمایندگان کنگره آمریکا و رییس جمهوری گرجستان جدیدترین و مهمترین تحولات مربوط به امنیت جهانی به ویژه تحولات بحران اوکراین را بررسی کردند.

این هیات آمریکایی در ادامه سفرشان به گرجستان قرار است با نخست وزیر و دیگر اعضای دولت این کشور دیدار کنند.

رسانام**9234**1010
کد N365370

وبگردی