آفتاب

محمدنبی حبیبی: آمریکایی‌ها ظاهراً به تجزیه عراق رضایت داده‌اند

محمدنبی حبیبی: آمریکایی‌ها ظاهراً به تجزیه عراق رضایت داده‌اند

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به اینکه "فتنه علیه انقلاب هر روز خود را در شکلی ظاهر می‌کند"، گفت: برخی در حال تحریف صورت مسأله فتنه یا پاک کردن آن هستند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، محمدنبی حبیبی در پایان نشست دبیران حزب موتلفه اسلامی، افزود: می‌خواهند فتنه‌گران سال 88 را که در نبرد نرم آمریکا علیه ملت ایران را همراهی کردند، منتقد بنامند.

حبیبی با بیان اینکه "فتنه‌گران هشت ماه مملکت را به آشوب کشاندند"، گفت: اقتدار و امنیت ملی کشور را به خطر انداخته و مثل محارب در برابر مردم و نظام ایستادند اما عده‌ای می‌خواهند بگویند اینها منتقد بودند. این تحریف مسأله فتنه است و مردم با بصیرت این بحث‌ها را دنبال می‌کنند. حتی اینها می‌خواهند صورت مسأله انحراف در مشروطیت و نهضت ملی را تحریف کنند و جای ریزش‌ها و رویش‌های انقلاب را با یک سوزن‌بانی ماهرانه عوض کنند. این کار چه از روی غفلت و چه از روی جهل صورت گیرد نتیجه‌اش خیانت به مردم و نظام است.

این فعال سیاسی با بیان اینکه "تیرماه، ماه بازخوانی فتنه است"، گفت: فتنه منافقین و فتنه لیبرال‌ها. اگر فتنه را خوب تحلیل می‌کردیم در سال 78 و 88 از همین سوراخ گزیده نمی‌شدیم. برخی که انصاف بیشتری ‌دارند در زیر سقف با حضور چند نفر اعتراف می‌کنند که در انتخابات سال 88 تقلبی در کار نبود. اعتراف می‌کنند نباید بخاطر اینکه رقیب را برنمی‌تابیدیم مملکت را به آشوب می‌کشیدیم.

وی افزود: می‌گویند نباید ما ماشین رسانه‌ای آمریکا و انگلیس و رژیم صهیونیستی را علیه نظام تجهیز می‌کردیم اینها اشتباه است. ما هم می‌گوییم درست فهمیدید چرا این حرف را علنی نمی‌کنید؟ چرا اگر می‌خواهید به نظام و مردم برگردید خجالت می‌کشید؟ چرا از این بهتان عظیم توبه نمی‌کنید و راه اصلاح حقیقی را برنمی‌گزینید. این معنا ندارد یک کسی در ملاء عام یک دروغ و تهمتی را علیه نظام و مردم بگوید و در رسانه‌های دشمن آن را تکرار کند و بعد در خلوت چیز دیگری بگوید و احتمالاً در پیشگاه خداوند استغفار نماید این با منطق دین و قرآن نمی‌خواند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: پای این دروغ و تهمت خون‌های بی‌گناهی ریخته شده است. امنیت مردم به خطر افتاده است. اقتدار نظام در برابر گرگ‌های جهانی زیر سوال رفته است. آیا این گناه کمی است که برخی می‌گویند اینها انتقاد داشتند و جزو منتقدان بودند؟

حبیبی به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: ماه مبارک رمضان فرصتی است تا اعمالمان را در آئینه احکام الهی ببینیم. فرصتی است تا در این ضیافت الهی به شست‌وشوی روح خودمان بپردازیم. از خدا بخواهیم قلب‌هایمان به هم نزدیک شود و از ظلم به مردم و نظام که از بدترین ظلم‌هاست، بپرهیزیم.

این فعال سیاسی اصولگرا در بخش دیگری از صحبت‌های خود در مورد تحولات عراق اظهار کرد: سفر جان کری به عراق را باید تحلیل کرد. آمریکایی‌ها ظاهراً به تجزیه عراق رضایت داده‌اند و در رؤیای بازتولید فتنه جدیدی هستند. رؤیای رسیدن به خاورمیانه بزرگ آمریکایی‌ها را به وادی حمایت از تروریسم کشانده است. داعش دست‌پرورده غربی‌هاست. آنها آمده‌اند تا با خیانت افسارگسیخته عراق و سوریه را تجزیه کنند. خوشبختانه مرجعیت، مردم و دولت عراق در کنار هم ایستاده‌اند و این فتنه را دفع خواهند کرد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی همچنین در مورد مطالبات اقتصادی مردم و عملکرد دولت گفت: دولت تلاش‌های خوبی را برای مهار تورم انجام داده است اما در مورد مقابله با «رکود اقتصادی» هنوز کاری نکرده است. اخیراً معاون اول رئیس‌جمهور با جمعی از اقتصاددانان به همراه تیم اقتصادی دولت یک نشست هم‌اندیشی داشتند. این اقدام، دیرهنگام ولی بسیار خوبی است.

وی ادامه داد: در این هم‌اندیشی نزدیک به 30 راه حل آسیب‌شناسی را اقتصاددانان مورد مداقه قرار داده‌اند و همه آنها مهم است. امیدواریم کلید اجرایی این تمهیدات هرچه زودتر زده شود. چرخ تولید باید در کشور به حرکت درآید این یک اصل است. موانع صادرات برای جان گرفتن تولید در داخل باید برداشته شود. اینها اغلب هزینه چندانی نمی‌خواهد فقط تدبیر می‌خواهد.

حبیبی با بیان اینکه "دولت اگر می‌خواهد تلاش‌هایش در مهار تورم به ثمر بنشیند باید مواظب کسری بودجه پیدا و پنهان سال 93 باشد"، گفت: امروز بیکاری جوانان ما را رنج می‌دهد. بسیاری از بنگاه‌های اقتصادی با ظرفیت کامل کار نمی‌کنند. از میان اتاق‌های فکر در حوزه اقتصاد باید دستور کار عملیاتی بیرون بیاید و ثمرات آن را مردم ببینند.

وی افزود: یکی از کارهای خوب دولت طی یکسال گذشته می‌توانست راه‌اندازی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در استان هرمزگان باشد ولی نمی‌دانم چرا دولت در راه‌اندازی آن موفق نبوده است. طرح پالایشگاه ستاره خلیج فارس کشور را از واردات بنزین بی‌نیاز می‌کنند. مشکل آلودگی بنزین با استانداردهای پایین را حل می‌کند. منابع مالی در اختیار شرکت ملی نفت و صندوق توسعه ملی به راحتی می‌تواند مشکل مالی این پروژه را حل کند.

این فعال سیاسی همچنین یادآور شد: این هفته همزمان با روز مبارزه با سلاح‌های شیمیایی و میکروبی است همچنین سالگرد سرنگونی هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی توسط آمریکاییها متجاوز است. هر دو این حادثه را ما زیر سر استکبار جهانی در مقابله با انقلاب اسلامی می‌دانیم. امروز هزاران نفر در جمهوری اسلامی جزو مجروحان کاربرد سلاح شیمیایی و اغلب آنها شهروندان عادی هستند و نظامی هم نیستند. آن روز که صدام علیه ملت ما سلاح شیمیایی بکار برد، سازمان‌های بین‌المللی ساکت بودند. چون آمریکا و غرب این سلاح‌ها را در اختیار صدام قرار داده بودند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها به فرمانده ناوی که به سوی هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی موشک شلیک کرد، مدال افتخار داد. ما این جنایات را محکوم می‌کنیم و پدیدآورندگان آن را جنایتکار می‌دانیم.

انتهای پیام

کد N365165

وبگردی