آفتاب

45 تروریست در منطقه حمرین عراق کشته شدند

45 تروریست در منطقه حمرین عراق کشته شدند

تهران - ایرنا - منابع امنیتی در ستاد فرماندهی ˈعملیات دجلهˈ اعلام کردند: 45 تروریست ˈداعشˈ در سه عملیات نظامی در ارتفاعات ˈحمرینˈ و با حمایت نیروی هوایی به هلاکت رسیدند.

به گزارش روز یکشنبه شبکه ˈالعراقیهˈ، در عملیات نظامی دو روزه ارتش عراق علیه تروریستها در منطقه حمرین دهها نفر از آن زخمی شدند و تعدادی از نفربرهای نظامی که از یگانهای نظامی ˈکرکوکˈ به سرقت برده بودند، منهدم شد.

منابع مزبور خاطرنشان کردند: نیروهای ارتش عراق همچنین در عملیات دیگری مقادیری سلاح و مواد منفجره منطقه ˈپل الدوالیبˈ را منهدم کردند.

العراقیه در گزارش امروز خود درباره اوضاع امنیتی عراق افزود: تروریست های داعش باعث شدند تا هزاران خانواده در ˈنینواˈ، ˈصلاح الدینˈ، ˈدیالیˈ و ˈالانبارˈ خانه و کاشانه خود را ترک کرده و آواره شوند . تروریستهای داعش مردم ساکن در مناطق اشغال شده را وادار می کنند تا به خواسته هایشان که با ماهیت جامعه عراقی همخوانی ندارد، تن در دهند.

از سوی دیگر ˈقاسم عطاˈ سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق از کشته شدن 142 تروریست و منهدم شدن 51 خودرو آنها در 24 ساعت گذشته خبر داد.

عطا گفت: نیروهای امنیتی عراق دانشگاه ˈتکریتˈ را بطور کامل به اختیار خود درآورده و بیش از 70 تروریست را در این شهر به هلاکت رسانده و 10 خودروی متعلق به آنها را منهدم کردند .

وی افزود: واحد مهندسی ارتش تا کنون صدها بمب کار گذاشته شده در کنار جاده ها را خنثی کرده است .

وی همچنین از پاکسازی کامل منطقه ˈمکیشیفهˈ از گروههای تروریستی خبر داد.

وی اضافه کرد: نیروهای ستاد فرماندهی عملیات دجله، منطقه ˈدلی عباسˈ را از وجود تکفیری ها، داعش و بعثی ها پاکسازی کرده و 12 تروریست را به قتل رساندند. همچنین در منطقه ˈالبوبالیˈ در استان الانبار در غرب عراق بیش از 13 تروریست کشته شدند و تعدادی از خودروهای متعلق به آنها منهدم شدند.

وی ادامه داد : در شمال استان ˈبابلˈ نیز 47 تروریست کشته و هفت خودروی متعلق به آنها منهدم شده است . گزارشهای رسیده از مناطق اشغالی حاکی است فرماندهان و رهبران داعش روحیه خود را از دست داده و با پوشیدن لباس زنانه در حال گریختن از مناطق یاد شده هستند.

خاورم ** 1487 **1651
کد N365152

وبگردی