آفتاب

کارشناس والیبال: صعود قطعی شد، روی سایر بازیها حساس نشویم

کارشناس والیبال: صعود قطعی شد، روی سایر بازیها حساس نشویم

کارشناس والیبال با اشاره به شانس بالای صعود ایران به دور نهایی لیگ جهانی والیبال گفت: در صورتی که دو امتیاز دیگر مقابل لهستان در بازی امروز بگیریم و صعود قطعی شود دیگر نباید روی سایر بازی ها دور مقدماتی حساسیت به خرج دهیم.

جهانگیر سید عباسی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اظهار کرد: تیم ملی قابلیت صعود به رتبه اول را دارد. اما معتقدم اگر صعود تیم ملی به دور بعد قطعی شد دیگر نباید در بازی های باقی مانده از دور مقدماتی زیاد به ملی پوشان فشار بیاوریم. بهتر است که بعد از این همه بازی فشرده و سنگین به بازیکنان خود استراحت بدهیم.

وی افزود: در تاریخ والیبال لهستان چنین باختی یک رکورد محسوب می شود. 25 بر 11 واقعا تحقیر لهستان بود. این تیم به روسیه هم این طور نباخته بود. البته معمولا تیم های بزرگ در دور مقدماتی به بازیکنان جوان تر خود فضا می‌دهند. لهستان هم در لیگ جهانی امسال هدف صعود ندارد بلکه آن ها بیشتر به مسابقات قهرمانی جهان فکر می کنند. قطعا قدرت اصلی لهستان را در مسابقات قهرمانی جهان خواهیم دید.

کارشناس والیبال با مقایسه معروف و پاسور تیم لهستان تاکید کرد: پاسور لهستان هم بسیار کارآمد است. بعضی وقت ها آمار لیگ جهانی مطلق و خام است و نمی توان تنها به آن استناد کرد. قطعا اثرگذاری سعید معروف در ایران بیشتر از پاسور لهستان است. سعید معروف به عنوان لیدر خوبی که کاریزمایش را القا کرده اثر گذاری کیفی خیلی زیادی در تیم ایران دارد. نباید زیاد روی آمارها قضاوت کرد. متغیر هایی هم هستند که در این آمارها جا نمی شوند. معمولا آمار خام نمی‌تواند همه چیز را نشان دهد. بدون تردید معروف یکی از بهترین های حال حاضر جهان است.

سیدعباسی همچنین درباره معرفی موسوی به عنوان بهترین مدافع روی تور مسابقات هم گفت: مهمترین حسن موسوی سرعت جابه جایی است. کمتر دفاعی در جهان با این سرعت می تواند جا به جا شود. دفاع کناری او هم موثر است. سرعت او بسیار خوب است. موسوی حقیقتا یکی از بهترین مدافعان والیبال جهان است.

وی در پایان بار دیگر تاکید کرد: خوشحالم که تیم ملی تا کنون موفق بوده و معتقدم در صورتی که صعود ایران از این مرحله قطعی شود، دیگر نباید زیاد روی بازی های باقی مانده حساسیت به خرج دهیم. باید این مسابقات را پله ای برای موفقیت در مسابقات قهرمانی جهان کنیم و پله پله به سوی موفقیت گام برداریم. تا همین جا هم عملکرد تیم ملی ایران در این دوره قابل تحسین بود و ملی پوشان ایران واقعا فراتر از سال گذشته و بازی های دوره قبل کار کردند.

انتهای پیام

کد N365068

وبگردی