آفتاب
بروجردی:

گروه‌های تندرو در گذشته به نام اعتقادات تند انقلابی و اسلامی دست به سلاح بردند

گروه‌های تندرو در گذشته به نام اعتقادات تند انقلابی و اسلامی دست به سلاح بردند

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به وجود برخی تندروی‌ها در کشور، بر لزوم توجه به طراحی‌ها و توطئه‌های دشمنان انقلاب از جمله منافقین که ممکن است در قالب دوست بروز و ظهور پیدا کنند، تاکید کرد.

علاء الدین بروجردی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با اشاره به ابراز نگرانی اخیر وزیر اطلاعات از تکرار فاجعه‌ی 7 تیر گفت: من فکر می‌کنم نگرانی‌های وزیر اطلاعات از تندروی‌هاست. در فرهنگ اسلامی و آموزه‌های دینی ما نیز برخورداری از یک رفتار منطقی و معتدل اسلامی به خصوص درون جامعه مورد توجه قرار گرفته و در فرهنگ قرآنی تاکید شده که با دشمنان با شدت برخورد کنیم در عوض درون جامعه اسلامی رافت اسلامی به خرج دهیم.

وی با اشاره به هتک حرمت نوه امام خمینی (ره) در مراسم سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی و اهانت عده‌ای به رئیس مجلس در حرم حضرت معصومه (س) اظهار کرد: مقام معظم رهبری نیز مراتب نگرانی و ناراحتی خود را در این باره صریحا ابراز داشتند. مسلما اهانت به رئیس یک قوه در فرهنگ اسلامی و انقلاب اسلامی پذیرفته نیست و شایسته نیست چنین رفتارهایی از سوی کسانی که خود را انقلابی می‌نامند وجود داشته باشد چرا که عملا این حرکت‌ها مورد تایید نیست.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطر نشان کرد: این که وزیر اطلاعات در مورد تکرار فاجعه هفتم تیر هشدار داده به این معناست که باید نسبت به طراحی‌ها و توطئه‌های دشمنان انقلاب اسلامی از جمله منافقین که ممکن است در قالب دوست بروز و ظهور پیدا کنند توجه لازم را داشته باشیم تا بار دیگر چنین فاجعه‌ی بزرگی رخ ندهد.

بروجردی با اشاره به وضعیت خوب امنیتی و هوشیاری مسئولان امنیتی کشور ادامه داد: در عین حال این یک ضرورت است که همیشه تحولات و توطئه‌های دشمن را رصد کنیم.

وی تصریح کرد: کسانی که شخصیت‌هایی چون شهید مطهری و مفتح را به شهادت رساندند کسانی بودند که یک چهره‌ی تندرو اسلامی بودند و نه یک ضد انقلاب شناخته شده. در واقع کسانی که گروهک فرقان را درست کرده بودند چنین افرادی بودند که با برداشت‌های شخصی و اعتقادات تند اسلامی و البته به زعم خود بهترین روش دست به چنین جنایت‌هایی در تاریخ انقلاب اسلامی زدند و این سرمایه‌های عظیم و جبران ناپذیر را از ملت وانقلاب گرفتند.

این نماینده مجلس در پایان خاطر نشان کرد: در واقع گروه فرقان و منافقین هر دو سلاح در دست گرفته بودند با این تفاوت که آنها منافق مارک‌دار بودند و موضعشان مشخص بود اما گروه‌های تندرو به نام اعتقادات تند انقلابی و اسلامی دست به سلاح بردند.

انتهای پیام

کد N364958

وبگردی