آفتاب

طرحهای امنیتی ویژه ماه رمضان در پاکستان اجرا می شود

طرحهای امنیتی ویژه ماه رمضان در پاکستان اجرا می شود

اسلام آباد - ایرنا - دولت پاکستان همزمان با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، طرحهای ویژه ای را برای حفظ امنیت و جلوگیری از هرگونه وضعیت خطرناک در شهرهای مختلف این کشور اجرا می کند.

رسانه های محلی پاکستان روز یکشنبه به نقل از مقامات این کشور گزارش دادند: دولت در نظر دارد تا در برخی از شهرهای بزرگ و نقاط حساس نظامیان و نیروهای تکاور را برای کمک به مسوولان محلی جهت حفظ امنیت روزه داران اعزام کند.

در ماه مبارک رمضان بویژه شبهای قدر و ایام شهادت مولای متقیان حضرت امیر المومنین امام علی علیه السلام، مسلمانان پاکستانی ازجمله جامعه شیعیان این کشور آیینهای مذهبی ویژه برگزار می کنند.

کمیته مرکزی رویت هلال دولت پاکستان اعلام کرد: هیچ شواهدی در خصوص رویت هلال ماه رمضان تا شنبه شب گذشته دریافت نشده و فردا دوشنبه در پاکستان اولین روز ماه رمضان محسوب می شود.

بر اساس این گزارش، مقامهای ارشد دولتی و مسوولان امنیتی پاکستان برای بررسی و نهایی کردن طرحهای جدید امنیتی نشست ویژه ای را در اسلام آباد برگزار کرده و شرکت کنندگان درباره گامهای اساسی جهت اطمینان از رعایت نظم و برقراری امنیت در ایام ماه رمضان تبادل نظر کردند.

مقامهای دولتی به تمامی مسوولان منطقه ای و ایالتی دستور دادند تا طرحهای امنیتی را برای حفاظت از مساجد و حسینیه های شیعیان(امام بارگاهها) در ماه رمضان و جلوگیری از هرگونه وضعیت نامطلوب در اماکن مقدسه برگزاری آیینهای مذهبی را نهایی و اجرا کنند.

مسوولان محلی و مقامهای ایالتی با نهادهای اطلاعاتی و سازمانهای امنیتی در ارتباط بوده و هماهنگی لازم را برای خنثی کردن توطئه های تروریست ها برای خرابکاری را مبذول خواهند کرد.

نشست های مشابهی نیز با حضور مسوولان ارشد دولتی و امنیتی در ایالتهای بلوچستان در جنوب غربی، سند در جنوب، ایالت خیبر پختونخوا در شمال غرب و ایالت گلگیت بلتستان در شمال پاکستان نیز برگزار شد.

رسانه های پاکستان امروز نوشتند: نهادهای مجری قانون و سازمانهای امنیتی تدابیر فوق العاده ای نیز برای حفظ امنیت و جلوگیری از وضعیت غیرمنتظره در ˈاسلام آبادˈ پایتخت پاکستان به اجرا می گذارد.

براساس این گزارش، دو هزار و 500 نفر از نیروهای ویژه امنیتی، یگان ضد تروریستی و گروه واکنش سریع برای حفاظت از 39 حسینیه ها، 720 مسجد تعدادی کلیسا و سایر اماکن مذهبی در بخشهای مختلف شهر اسلام آباد مستقر می شوند.

شبه نظامیان وابسته به گروههای افراطی و تروریستی ازجمله گروه طالبان و لشکر جهنگوی در گذشته آیینهای مذهبی و مساجد را در ماه رمضان در مناطق مختلف پاکستان مورد هدف قرار داده اند.

آساق ** ا.ر**1577
کد N364935

وبگردی