آفتاب

فلاحت‌پیشه: آمریکایی‌ها حامی تروریست‌های سلفی در منطقه هستند

فلاحت‌پیشه: آمریکایی‌ها حامی تروریست‌های سلفی در منطقه هستند

یک استاد دانشگاه با هشدار اینکه در سال 2025 ممکن است تروریسمی شکل گیرد که به سلاح‌های کشتار جمعی دست یابد، گفت: آمریکا به هیچ وجه در منطقه به دنبال صلح پایدار نیست.

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره حمایت مالی آمریکایی‌ها از گروه‌های تروریستی در کشورهای منطقه مانند سوریه و عراق، گفت: آمریکایی‌ها و سازمان سیا حامی تروریست‌های سلفی در منطقه هستند اما این تروریست‌ها ممکن است به زودی منافع آنها را نیز تهدید کنند و در نهایت در افق 2025 میلادی یک تروریسمی شکل گیرد که حتی به سلاح‌های کشتار جمعی و بمب کثیف دسترسی داشته باشد.

وی ادامه داد: گروه‌های تروریستی مانند داعش، جبهه النصره در منطقه عمدتا بر اساس سلسله اقدامات سازمان سیا در دهه 1980 میلادی به وجود آمده است و پس از آن رژیم طالبان در افغانستان شکل گرفت که توانست رژیمی را تشکیل دهد که اقدامات هدایت‌ شده مانند انفجار برج‌های دوقلو در آمریکا را انجام دهد.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه آمریکایی‌ها برخی افراد متحجر را به کار گرفته‌اند، گفت: اما در آینده نزدیک همین گروه‌های تروریستی منافع حیاتی آمریکا را در سراسر دنیا مورد هجمه قرار می‌دهند.

فلاحت‌پیشه درباره کاهش نسبی وحدت میان مسلمانان و پیشرفت تحولات اخیر به نفع اسرائیل، گفت: از سلسله جنگ‌هایی که مسلمانان منطقه از سال 1948 علیه رژیم صهیونیستی داشتند می‌توان دریافت که در آن دوران مسلمانان از یک وحدت نسبی برخوردار بودند و توانستند در طول چهار دهه جنگ‌هایی را علیه این رژیم ایجاد کنند.

وی ادامه داد: اما از زمانی که سازمان سیا و موساد موفق شدند جنگ را به درون کشورهای اسلامی بکشانند بیشترین توسعه تسلیحاتی و نظامی را رژیم صهیونیستی به همراه داشت. این جنگ‌ها به دو شکل بود؛ جنگ‌هایی که مانند جنگ تحمیلی میان دولت‌های اسلامی انجام می‌گرفت و دیگری کمک تسلیحاتی و مالی به گروه‌های سلفی بود.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: اگر جوانان مسلمان منطقه انرژی خود را علیه یکدیگر تلف نکنند و همین انرژی را علیه رژیم صهیونیستی مصرف کنند می‌توانستند صهیونیست‌ها را از سرزمین‌های اشغالی خارج کنند. به هر حال آمریکا به هیچ وجه به دنبال صلح پایدار در منطقه نیست.

انتهای پیام

کد N364919

وبگردی