آفتاب

آخرین روز همه‌پرسی غیررسمی برای اصلاحات دموکراتیک در هنگ‌کنگ

آخرین روز همه‌پرسی غیررسمی برای اصلاحات دموکراتیک در هنگ‌کنگ

شهروندان هنگ‌کنگی امروز (یکشنبه) برای آخرین روز پای صندوق‌های همه‌پرسی غیررسمی رفته تا به تغییرات و اصلاحات دموکراتیک رای دهند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، در این همه پرسی 10 روزه سکنه هنگ‌کنگ پای صندوق‌های رای رفتند تا چگونگی انتخاب رهبر این شهر را انتخاب کنند.

بیش از 760 هزار تن از ساکنان این دولت شهر از زمان آغاز رای گیری آنلاین در اوایل ماه جاری میلادی رای داده‌اند در حالی که نگران رشد قدرت پکن بر هنگ کنگ هستند.

همچنین تنشها زمانی افزایش یافته که انتظار می‌رود حدود 500 هزار تن از سکنه این دولت شهر در راهپیمایی روز سه شنبه در حمایت از دموکراسی که سالروز کنترل امور هنگ کنگ به چین است شرکت کنند.

سازمان‌دهندگان انتظار دارند که راهپیمایی اول ماه ژوئیه 2014 بزرگترین از زمان بازگشت این دولت شهر از استعمار انگلیس به چین به سال 1997 باشد.

رهبری هنگ‌کنگ توسط یک کمیته 1200 نفره حامی چین منصوب می‌شود و سکنه آن هیچ تضمینی درباره آزادی بیان و حق راهپیمایی ندارند.

در همین حال نگرانی‌ها در هنگ‌کنگ به این خاطر افزایش یافته که مردم بیم آن را دارند تاثیر ونفوذ چین در این دولت شهر افزایش یابد و فعالان امیدوارند که حضور بالای مردم در این همه پرسی باعث ایجاد اصلاحات شود.

سازمان‌دهندگان این همه‌پرسی اعلام کرده که این رفراندوم ساعت 21 (به وقت محلی) خاتمه می‌یابد و شمارش آرا انجام خواهد شد و در چند روز آینده نتایج اعلام می‌شود.

انتهای پیام

کد N364875

وبگردی