آفتاب
تحولات امنیتی سوریه/

مشارکت 11 کشور در آموزش نظامی به گروهک ارتش آزاد/ پیشروی ارتش سوریه در حومه شمالی لاذقیه

مشارکت 11 کشور در آموزش نظامی به گروهک ارتش آزاد/ پیشروی ارتش سوریه در حومه شمالی لاذقیه

منابع امنیتی به یک روزنامه سعودی اعلام کردند: 11 کشور جهان که اکثر آنها غربی هستند در نظر دارند در آینده نزدیک اعضای گروهک مسلح موسوم به ارتش آزاد را در خاک یک کشور که هنوز نامش فاش نشده، آموزش دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر ، منابع امنیتی آگاه از دور جدید کمکهای کشورهای غربی و عربی به گروههای مسلح و تروریستی در سوریه خبر می دهند.

در همین رابطه منابع موثق به روزنامه سعودی الوطن اعلام کردند:  11 کشور جهان که اکثر آنها غربی هستند در نظر دارند در آینده نزدیک نیروهای ارتش آزاد را در خاک یک کشور که هنوز نامش فاش نشده، آموزش نظامی دهند.

البته این منابع به چگونگی آموزشهای نظامی که قرار است اعضای گروه مسلح موسوم به ارتش آزاد بگذرانند اشاره نکرده، اما تاکید کرده اند که این آموزشها در نبردهای میدانی در سوریه موثر خواهد بود.

روزنامه سعودی الوطن که به اتخاذ ریکرد ضدسوری در اخبار و گزارشهای خود مشهور است، در ادامه می نویسد: "به نظر می رسد این آموزشهای نظامی در راستای افزایش توان ارتش آزاد برای مقابله با توانمندی آتشین ارتش سوریه در دستور کار قرار گرفته باشد تا در نهایت برخی معادلات در میدان نبرد را تغییر دهد".

"ادیب الشیشکلی" نماینده ائتلاف به اصطلاح ملی مخالفان سوری نیز در این باره می گوید: در این مرحله بیشتر آموزش نقشه های عملیاتی و بهره گیری از توان تسلیحات نظامی مورد تاکید است و به طور ویژه روی نحوه استفاده از تسلیحات نظامی تاکید نخواهد شد. وی همچنین از آغاز آموزشهای نظامی مذکور توسط برخی از کشورها به نیروهای ارتش آزاد خبر داد.

این در حالی است که "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا اخیرا از کنگره آمریکا خواسته بود در راستای حمایت از گروههای مسلح در سوریه، 500 میلیون دلار بودجه در اختیار وی قرار دهند.

دیگر تحولات امنیتی سوریه به شرح زیر است:

- ارتش سوریه تلاش گروههای تروریستی برای نفوذ به منطقه الاشرفیه در حلب را ناکام گذاشت.

- یک منبع امنیتی به پایگاه لبنانی النشره اعلام کرد: ارتش سوریه روستای "زغارو" در منطقه ربیعه حومه شمالی لاذقیه را از تروریستها بازپس گرفته است.

- استاندار حمص توافق الوعر میان ارتش سوریه و گروههای مسلح را برای برقراری امنیت در این منطقه حیاتی دانست.

- ارتش سوریه مرکز تمرکز گروههای تروریستی در حومه درعا  و حومه حلب را هدف حمله  قرار داد.

- درگیری نیروهای امنیتی سوریه با تروریستها در منطقه راهبردی جوبر و منطقه عین ترما در حومه دمشق همچنان ادامه دارد.

- ارتش سوریه مخفیگاههای گروههای تروریستی در منطقه "بساتین الملیحه" در غوطه شرقی را هدف حمله قرار داد.

- روزنامه سعودی عکاظ به نقل از منابع نزدیک به مخالفان سوری اعلام کرد: "محمد خلوف" وزیر دفاع در دولت موقت (ائتلاف ملی مخالفان سوری) به علت عدم تحویل کمک مالی 500 هزار دلاری به گروههای مسلح تحت امر خود، باعث شکستهای متعدد آنها در حلب شده است. بر این اساس، پس از اینکه "احمد طعمه" نخست وزیر موقت ائتلاف، خلوف را مامور انتقال کمکهای مالی به گروههای مسلح در حلب می کند اما وی با سرباز زدن از این اقدام باعث شکستهای متعدد ارتش آزاد در مناطق مختلف حلب می شود.

 

کد N364866

وبگردی