آفتاب

خشم مقامات ارشد ترکیه نسبت به گزارش یک روزنامه این کشور

خشم مقامات ارشد ترکیه نسبت به گزارش یک روزنامه این کشور

انتشار مقاله‌ای دریک روزنامه حامی دولت ترکیه درباره به دست گرفتن کنترل ارتش این کشور توسط حامیان فتح الله گولن، روحانی ترکیه‌ای در تبعید باعث خشم رئیس جمهور، نخست وزیر و مقام‌های ارتش ترکیه شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه تودی زمان، رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه، عبدالله گل، رئیس جمهور و نیروهای مسلح ترکیه این مقاله در روزنامه "آکشام" را اقدامی با هدف مخدوش کردن ماهیت بنیادین ارتش خوانده‌اند.

در این مقاله آمده که افسران حامی فتح‌الله گولن، روحانی ترکیه‌ای در تبعید کنترل نهادهای اصلی تصمیم گیرنده، نیروهای مسلح ارتش را به دست گرفته و 40 ژنرال ارشد تحت تاثیر آنچه که آنکارا آن را دولت موازی می‌خواند دست به اقداماتی در ارتش زده‌اند.

بنابر بیانیه دفتر ریاست جمهوری ترکیه، گل این مقاله را نمونه‌ای غیر مسئولانه از اظهارنظرها خواند و ناامیدی و یاس عمیق خود را ابراز داشت.

در این بیانیه آمده است: در زمانی که منطقه ما در حال گذر از تحولات شگرف است، ارتش ترکیه یک تضمین برای منافع ملی کشور محسوب می‌شود.

در بیانیه نیروهای مسلح ارتش ترکیه نیز با اعلام اینکه از نزدیک بر کمپین علیه فعالیت‌های ارتش نظارت دارد، آمده است، این اظهارنظرها و ادعاها با هدف ایجاد فضایی منفی درباره ماهیت بنیادین نیروهای مسلح ترکیه مطرح شده و هیچ بنیاد حقوقی، انسانی و درستی ندارد.

دفتر نخست وزیری ترکیه نیز با رد این اظهارنظرها در بیانیه‌ای آورده است: آنچه که ما باید علیه این اقدامات انجام دهیم تاسیس ساختارهای مخفیانه در نهادهای دولتی از جمله نیروهای ترکیه است.

انتهای پیام

کد N364751

وبگردی