آفتاب
گزارشی از تحولات فلسطین/

هشدار جهاد اسلامی درباره پیامدهای ماجراجویی تل آویو/باجگیری 25 هزار دلاری وزیر صهیونیست از مبارک

هشدار جهاد اسلامی درباره پیامدهای ماجراجویی تل آویو/باجگیری 25 هزار دلاری وزیر صهیونیست از مبارک

یکی از رهبران جنبش جهاداسلامی فلسطین درباره اقدامات تحریک آمیز رژیم صهیونیستی برای کشاندن پای مقاومت به یک جنگ انتقام جویانه بعد از شکست خفت بار در یافتن سه نظامی ناپدید شده هشدار داد .

به گزارش خبرگزاری مهر،"احمد المدلل" از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطینی در نوارغزه با اشاره به اقدامات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین در نوارغزه آن را در راستای تلاش هایی توصیف کرد که صهیونیست ها برای سرپوش نهادن بر ناتوانی اش در یافتن سه نظامی ناپدید شده آن هم بعد از دو هفته جستجوی وجب به وجب کرانه باختری دانست.

به گفته این رهبر جهاداسلامی بعد از این شکست بزرگ صهیونیست ها به دنبال گرفتن انتقام از نوار غزه هستند اما خود نیز خوب می دانند که این ماجراجویی برایشان بسیار گران و پرهزینه خواهد بود ، زیرا مقاومت در کمین آن ها نشسته است .

ادامه حملات هوایی ارتش صهیونیستی علیه نوار غزه

حملات هوایی و توپخانه ای ارتش رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه تا ساعات اولیه بامداد امروز یکشنبه ادامه یافت .

منابع بیمارستانی در این منطقه از فلسطین اشغالی خبر دادند : دست کم دو فلسطینی تا کنون به مراکز درمانی منتقل شده اند که یکی از آنها از ناحیه پا مجروح شده است.

به گفته این منابع، به دلیل آمادگی و تجارب فلسطینیان در چنین شرایطی میزان تلفات با وجود شدت حملات بسیار کاهش یافته است .

از سوی دیگر دو مبارز عضو سرایا القدس شاخه نظامی جنبش جهاداسلامی فلسطین از حمله هوایی رژیم صهیونیستی جان سالم به در بردند .

منابع آگاه در جنبش جهاداسلامی فلسطین خبر دادند : محل تجمع  شماری از نیروهای سرایا القدس در شمال غربی النصیرات در نوار غزه مورد هدف یک فروند موشک پهباد صهیونیستی قرار گرفت اما به لطف خدا این موشک منفجر نشد .صهیونیست ها تاکنون مناطق مختلفی از نوار غزه را آماج حملات خود قرار داده اند .

ایمن طبیش در پنجمین ماه اعتصاب غذا

یک سازمان حقوقی که مقر آن در ژنو است، از خطری که جان ایمن طبیش مبارز عضو جنبش جهاد اسلامی فلسطین را در زندان های رژیم صهیونیستی تهدید می کند ، ابراز نگرانی کرد .

مجموعه عربی توسعه و احقاق حقوق ملی که مقر آن در ژنو است با اشاره به اعتصاب غذای 122 روزه این مبارز فلسطینی ادامه سیاست بازداشت و حبس بدون محاکمه یا اتهام که توسط رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در پیش گرفته شده است، اقدامی وحشیانه توصیف کرده و از خطراتی که جان طبیش را بعد از این مدت اعتصاب غذا تهدید می کند ابراز نگرانی کرد.

در بخش دیگری از این بیانیه تاکید شده است : با وجود وخامت حال طبیش و انتقال او به بیمارستان ، تاکنون به شکل واقعی و جدی وی از هیچ نوع خدمات پزشکی بهرمند نشده است . به نحوی که بر اساس شهادت های موجود وی در بیمارستان هم مورد آزار و شکنجه روحی و جسمی زندانبانان و ماموران همراه قرار می گیرد .

انتفاضه سوم علیه صهیونیست ها یا سازشکاران ؟

یک روزنامه صهیونیستی با اعتراف به در پیش بودن انتفاضه سوم هدف آن را تشکیلات خودگردان توصیف کرد .در پی هشدارهایی که از زبان برخی از مسئولین تشکیلات خودگردان درباره شکل گیری و شعله ور شدن انتفاضه ای سوم منتشر شد ، روزنامه صهیونیستی معاریف ادعا کرد : این انتفاضه این بار نه علیه تل آویو بلکه بر ضد و در اعتراض به اقدامات ابومازن رئیس تشکیلات خودگردان صورت خواهد گرفت .

این روزنامه عبری زبان در شماره امروز یکشنبه خود در این رابطه نوشت : شبکه های اجتماعی مملو از نوشته ها و صفحاتی است که علیه ابومازن نگاشته می شود به نحوی که جمله "من فلسطینی هستم و ابومازن نماینده من نیست" به یکی از متداول ترین عناوین این صفحات تبدیل شده و تصویر عباس با لباس نظامی ارتش صهیونیستی هم  به وفور در اکثر صفحات اجتماعی فلسطینی به کار گرفته می شود .

به اعتقاد کارشناسان این روزنامه صهیونیستی استفاده از تصاویر دستکاری شده و نیز توصیف های مختلفی که در صفحات اجتماعی علیه وی به کار گرفته می شود احتمال انتقال این اعتراضات به بستر جامعه را بسیار افزایش داده است تا در کنار خشم مردم از همسویی وی با اقدامات ارتش صهیونیستی درباره مسئله اختفای سه نظامی ، خشم مردمی را به تدریج به یک انفجار مهیب سوق دهد ؛ انفجاری که ممکن است به شکل انتفاضه ای سوم در کرانه باختری نمود پیدا کند .

سدیروت در آتش مبارزان فلسطینی سوخت

با آتش گرفتن دو کارخانه در شهرک صهیونیست نشین سدیروت رژیم صهیونیستی دیگر قادر به پنهان کردن تلفات خود از حملات موشکی مبارزان فلسطینی که در واکنش به جنایاتش در کرانه باختری ونوار غزه انجام می پذیرد ، نشد.

شامگاه دیشب دست کم دو کارخانه در سدیروت واقع در نقب غربی در عمق مناطق اشغالی سال 1948 مورد اصابت موشک های مبارزان فلسطینی قرار گرفت و زبانه های آتش آن تا چند کیلومتر هم مشاهده شد .

به گفته منابع خبری مجموعه ای از موشک ها که از نوار غزه و بعد از استمرار جنایات رژیم صهیونیستی علیه این منطقه و کرانه باختری به سوی شهرک سدیروت شلیک شد ، به این دو کارخانه اصابت و با به آتش کشیدن آن دست کم 3 صهیونیست را هم راهی بیمارستان کرد .

به گفته کارشناسان اصابت این موشک ها به اهداف خود دلیل دیگری بر نا کارآمدی سامانه پدافندی گنبد آهنین است که صهیونیست ها برای آن تبلیغات گسترده ای به راه انداخته بودند.

گروه های مختلف فلسطینی به صهیونیست ها هشدار دادند : ماجراجویی دوباره آنها در نوار غزه تبعات سنگینی را برای این رژیم در پی خواهد داشت .

خاخامی که سه ناپدید شده را دیده است

یک خاخام صهیونیست ادعا کرد سه نظامی ناپدید شده را به همراه همراهانشان در روز حادثه دیده است.

یک خاخام صهیونیستی که ساکن شهرک صهیونیست نشین "بیتار عیلیت" در بیت لحم است، به روزنامه معاریو گفت که این سه را در روز حادثه دیده است .

به نوشته این روزنامه عبری زبان، سازمان اطلاعات داخلی رژیم صهیونیستی شاباک پس از مطلع شدن از اظهارات این صهیونیست تمام سخنان وی را سانسور و صرفا اجازه داد پاراگراف "در مکان حادثه ایستاده بودم که دیدم دو خودرو یکی سفید رنگ و دیگری مزدا 5 نوک مدادی پشت سر هم ایستاده بودند . این نوع پارک کردن مرا به تعجب انداخت اما ناگهان یک خودرو سوم مشکی رنگی به محل حادثه نزدیک کمی توقف کرد و چند لحظه بعد از محل دور شد". منتشر شود .

به گزارش رسانه های صهیونیستی از زمان اختفای سه نظامی چندین سناریو و داستان در این رابطه توسط صهیونیست ها به سازمان های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی ارائه شده است و حتی برخی از خاخام های صهیونیست دست به دامن خرافاتی همچون اسطرلاب شده اند .

جنجال در کابینه رژیم صهیونیستی

در پی جنجال در کابینه رژیم صهیونیستی، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم به فکر برگزاری انتخابات زودرس داخلی در حزب لیکود برآمده است .

روزنامه عبری زبان معاریو با اعلام این خبر افزود : جنجال های مکرر و اختلافات شدید نتانیاهو با دستیاران و حتی وزرایش باعث شده است تا نتانیاهو به فکر برگزاری انتخابات زود رس برای ریاست حزب لیکود بیفتند و بدین شکل پاکسازی جدیدی را در ساختار این حزب به انجام برساند .

این روزنامه عبری زبان خاطرنشان کرد ، نتانیاهو به دنبال پیش دستی به کنیست است تا اجازه ندهد اعتراضات علیه وی ساختار قطب بندی های سیاسی آن را دستخوش تغییر کند .

خاطر نشان می شود چند روز پیش نتانیاهو "اوری آریل" وزیر مسکن کابینه خود و رهبر حزب خانه یهودی را از جلسه کابینه اخراج کرد .

نتانیاهو از زمان اختفای سه نظامی صهیونیست در نزدیکی الخلیل فشارهای شدیدی را نه تنها از سوی مخالفان و رقبا بلکه از سوی هم پیمانان هم متحمل می شود .

باجگیری 25 هزار دلاری وزیر صهیونیستی از مبارک

تحقیقات انجام شده در داخل رژیم صهیونیستی باج گیری یکی از وزرای صهیونیست را از رئیس جمهور اسبق مصر برملا کرد .

تحقیقات پلیس رژیم صهیونیستی که توسط سایت صهیونیستی نیوز 1  منتشر شده است ، نشان می دهد وزیر جنگ اسبق رژیم صهیونیستی از رئیس جمهور اسبق مصر ماهانه 25 هزار دلار باج گیری می کرده است.

این سایت صهیونیستی همچنین خبر داد ، این باج به صورت حقوقی ماهانه از کاخ ریاست جمهوری در دوره مبارک به حساب بن الیعازر ریخته می شود و برای مدتی نسبتا طولانی تحت عنوان حقوق مشاوره در اسناد کاخ به ثبت می رسید .

به گفته منابع صهیونیست ، بین العیازر تاکنون حاضر نشده است نوع مشاوره هایی را که به مبارک می داده بر ملا کند ؛ مسئله ای که احتمال رشوه یا باج گیری وی از رئیس جمهور مصر را به شدت افزایش می دهد .

محکومیت اقدامات رژیم صهیونیستی در کرانه باختری پس از دو هفته

سازمان های مختلف بین المللی در یک اقدام شبه هماهنگ و بعد از گذشت دو هفته از جنایات رژیم صهیونیستی در بازداشت صدها فلسطینی و به شهادت رساندن یا زخمی کردن دهها فلسطینی دیگر ، بیانیه های کوتاهی را در محکومیت این اقدام صادر کردند .

به گزارش مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جهاد اسلامی، همزمانی صدور بیانیه توسط سازمان ملل متحد، اتحادیه اروپا و سازمان همکاری اسلامی شک و شبهه های زیادی را در این رابطه برانگیخته و پرسش های زیادی را نزد تحلیلگران و ناظران امور فلسطین به وجود آورده است .

دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد دیروز شنبه در بیانیه ای کاملا خنثی از دو طرف فلسطینی و صهیونیستی خواست تا خویشتنداری بیشتری از خود نشان داده و از گسترش اقدامات میدانی بپرهیزند .
در این حال اتحادیه اروپا نیز شامگاه شنبه ضمن محکومیت ناپدید شدن سه نظامی صهیونیست در الخلیل و با توصیف کردن آن به عنوان آدم ربایی، کشتار فلسطینیان در کرانه باختری را نیز خشونت توصیف و آن را محکوم کرد .

سازمان همکاری اسلامی نیز در بیانیه ای که از دفتر نمایندگی اش در سازمان ملل منتشر شد اقدامات رژیم صهیونیستی را علیه فلسطینیان که بعد از اختفای سه نظامی صهیونیست انجام شد، محکوم کرد.

از نکات قابل توجه در این سه بیانیه علاوه بر همزمانی صدور آن در شامگاه روز شنبه (دیروز) صدور آن بعد از تاکید گروه های مقاومت در غزه مبنی بر واکنش شدید به اقدامات رژیم صهیونیستی است ؛ واکنشی که اولین نمونه آن به آتش کشیده شدن دو کارخانه در شهرک صهیونیست نشین سدیروت بود .

حملات وحشیانه به کرانه باختری ادامه دارد

حملات وحشیانه نظامیان صهیونیست به مناطق مختلف کرانه باختری که به بهانه جستجو برای یافتن سه نظامی ناپدید شده انجام می شود، همچنان ادامه دارد .

اخبار رسیده حکایت از آن دارد که با وجود آغاز ماه مبارک رمضان نظامیان صهیونیست تا ساعات اولیه بامداد حملات خود را به منازل فلسطینیان در شهرهای الخلیل، نابلس و جنین ادامه داده و مانع انجام مناسک دینی فلسطینیان در سحرگاه اولین روز ماه مبارک رمضان شدند .

آخرین خبرها حکایت از زخمی شدن یک فلسطینی در بخش قدیمی شهر الخلیل دارد. به گفته خبرنگاران نظامیان صهیونیست با یورش به منزل این فلسطینی 40 ساله، وی را به شدت مضروب کردند ؛ این در حالی است که به گفته وی صهیونیست ها از زمان اختفای سه نظامی بارها منزل وی را مورد بازرسی  قرار داده اند .
 

کد N364587

وبگردی