آفتاب

زنان مسلمان هدف حملات ضد اسلامی در انگلیس

زنان مسلمان هدف حملات ضد اسلامی در انگلیس

نتایج جدیدترین بررسی‌ها فاش کرده است که بیش از نیمی از حملات اسلام‌هراسی در انگلیس علیه زنان مسلمان صورت می‌گیرد چرا که آن‌ها با پوشش‌های اسلامی در ملاءعام حاضر می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه گاردین، نتایج این تحقیق همچنین نشان داد که روزانه دو حادثه مرتبط با اسلام‌هراسی در انگلیس به وقوع می‌پیوندد و این آمار از زمان کشته شدن "لی ریگبی"، نظامی انگلیسی در ماه مه سال 2013 در حمله دو فرد مسلح در ملاءعام افزایش یافته است.

این واقعه در محله وولویچ لندن روی داد و مهاجمان هنگام قتل این فرد به صدای بلند گفتند که او را به تلافی "اقدامات دولت انگلیس علیه مسلمانان در افغانستان و سایر نقاط" به قتل می‌رسانند. در پی این واقعه، گزارش‌هایی از برخی اقدامات تلافی‌جویانه پراکنده علیه مراکز اسلامی، از جمله آسیب به چند مسجد، منتشر شد.

این داده‌ها در رابطه با حملات ضد مسلمانان در طول 9 ماه و پس از کشته شدن این سرباز انگلیسی جمع‌آوری شده است. طی روزهای گذشته یک دختر دانشجوی عربستانی به نام «ناهد المانع» در منطقه «اسکس» واقع در شمال شرقی لندن با ضربات چاقو کشته شد که بازرسان بر این باورند که علت حمله به وی احتمالا پوشیدن لباس‌های اسلامی است.

نتایج تحقیقات دانشگاه تسیده در شمال شرقی انگلیس در رابطه با جرایم مرتبط با اسلام‌هراسی نشان می‌دهد که روزانه دو حادثه طی این دوران 9 ماهه اتفاق افتاده است. قربانیان این حوادث در مجموع 734 تن گزارش شده‌اند که از آغاز ماه مه سال گذشته میلادی و 28 فوریه سال 2014 است. در این میان 599 حادثه سوءاستفاده آنلاین و 135 حمله آفلاین بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته میلادی حدود 20 درصد افزایش نشان می‌دهد.

یک جنبه این داده‌های آماری مشخص کرد که از هر شش قربانی، یک فرد ترجیح می‌دهد تا این حملات را به مقامات گزارش ندهد. این گزارش تاکید دارد که تلاش‌های بسیاری باید برای اعتمادسازی میان جوامع مسلمانان و مقامات انگلیس انجام شود. این داده‌ها همچنین فاش کرد که بر خلاف بسیاری از حوادث جنایی که اغلب عاملان و یا قربانیان آنها مرد هستند، 54 درصد قربانیان حملات ضد مسلمانان در انگلیس را زنان تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام

کد N364146

وبگردی