آفتاب
حجت الاسلام میرعمادی مطرح کرد:

عوامل کسب اعتبار برای رسانه ها/ مهمترین افتخار "مهر" برخورداری از بصیرت رسانه ای است

عوامل کسب اعتبار برای رسانه ها/ مهمترین افتخار "مهر" برخورداری از بصیرت رسانه ای است

خرم آباد - خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با تشریح برخی عوامل کسب اعتبار برای رسانه ها گفت: مهمترین افتخار خبرگزاری مهر در استان لرستان برخوردار از بصیرت رسانه ای است.

به گزارش خبرنگار مهر، به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید احمد میرعمادی عصر یکشنبه در دیدار با خبرنگاران دفتر خبرگزاری مهر در لرستان به مناسبت سالگرد تاسیس این خبرگزاری ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان و سالروز تاسیس خبرگزاری مهر اظهار داشت: از فعالیت های گسترده و تاثیرگذار خبرگزاری مهر لرستان در امر اطلاع رسانی تشکر می کنم و افتخاراتی را که در استان و کشور کسب کرده اید را تبریک می گویم.

وی مجموعه فعالیت خبرگزاری مهر در لرستان را دارای ویژگی های بسیار خوب دانست و عنوان کرد: انسان دوره های مختلفی از زندگی را در طول تاریخ سپری کرده است که هر عصری به دوره خاصی از جمله دوره کشاورزی، دوره صنعت، دوره تکنولوژی مشهور بوده است ولی عصری که امروز در آن زندگی می کنیم عصر ارتباطات و رسانه است.

رویکرد امروز نظام سلطه و استکبار جهانی بر استفاده از جنگ نرم است

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد افزود: امروز به دوره اطلاع رسانی و دوره شکوفایی اخبار و اطلاعات رسیده ایم که ویژگی این دوره این است که تمام سیاست، اقتصاد، فرهنگ و اجتماع تحت تاثیر رسانه ها قرار گرفته است.

حجت الاسلام میرعمادی بیان داشت: امروزه لازمه تصمیم گیری در امور اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی توجه به افکار عمومی است و عامل موفقیت در این زمینه تاثیرگذاری رسانه ها هستند.

وی با بیان این مطلب که رویکرد نظام سلطه و استکبار جهانی بر استفاده از جنگ نرم بوده است تصریح کرد: در دوره اخیر نظام سلطه به این نتیجه رسیده است که پس از بی تاثیر بودن حملات نظامی و تحریم های اقتصادی، تهاجم فرهنگی در قالب رسانه می تواند برای جایگزینی فرهنگ بیگانه تاثیرگذار باشد.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد ضمن اشاره به قضیه فتنه سال 88 گفت: در سال 88 نمونه بارز جنگ نرم دشمن علیه انقلاب اسلامی ایران مشاهده شد و اگر بصیرت مردم و هشدارهای به موقع رهبر معظم انقلاب نبود استکبار جهانی به اهدافش رسیده بود.

حجت الاسلام میرعمادی افزود: امروز رویکرد جهان سلطه و استکبار جهانی بر جنگ نرم و استفاده از رسانه در این زمینه است.

رسانه های غربی و استکباری از اعتبار لازم برخوردار نیستند

وی به تاثیرگذاری عمیق اخبار روی افکار عمومی کشور اشاره کرد و اظهار داشت: متاسفانه امروزه دروغ پراکنی و شایعه پراکنی در دستور کار رسانه های غربی قرار دارد و آن ها از نشر این اکاذیب ابایی ندارند و فضای جامعه را آلوده می کنند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد نقش مطبوعات و خبرگزاری ها در تاثیرگذاری بر افکار عمومی را غیر قابل انکار دانست و اضافه کرد: مطبوعات و خبرگزاری ها می توانند در پیشبرد اهداف و انگیزه ها نقش آفرینی کنند.

وی عنوان کرد: در این راستا نظام سلطه روی رسانه های ناسالم و وابسته قدرت دارند ولی در برابر رسانه های مستقل و سالم عاجز هستند.

حجت الاسلام میرعمادی داشتن اعتبار را لازمه کار مطبوعات و خبرگزاریها دانست و بیان داشت: رسانه های غربی و استکباری از اعتبار لازم برخوردار نیستند و وقتی خودشان را قبول ندارند دیگران نیز آن ها را قبول ندارند.

سرعت و دقت از عوامل کسب اعتبار برای رسانه ها

وی از عوامل دخیل در کسب اعتبار برای رسانه ها یاد کرد و عنوان کرد: صداقت و راستگویی یکی از عواملی است که می تواند باعث کسب اعتبار برای رسانه ها باشد و خبرگزاری هایی که با صداقت اطلاعات صحیح را در اختیار مخاطب خود قرار می دهند موفق بوده و از اعتبار لازم برخوردارند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد سرعت و دقت را نیز از عوامل کسب اعتبار برای رسانه ها دانست و گفت: در میدان قدرت رسانه ای آنچه باعث اعتبار می شود داشتن سرعت و دقت است.

حجت الاسلام میرعمادی در اینباره افزود: امانت دار بودن نیز یکی از عوامل کسب اعتبار است و روزآمد بودن و به روز بودن نیز در اعتبار رسانه ای بسیار تاثیرگذار است.

مهمترین افتخار خبرگزاری مهر دارا بودن بصیرت رسانه ای است

وی شعار خبرگزاری مهر را داشتن سرعت و امانت داری دانست و عنوان کرد: مهمترین افتخار خبرگزاری مهر دارا بودن بصیرت رسانه ای است که این عامل بزرگترین اعتبار برای این خبرگزاری محسوب می شود.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه برخی رسانه ها از بصیرت لازم برخوردار نیستند اضافه کرد: بصیرت رسانه ای چیزی غیر از سرعت و دقت است و افتخار خبرگزاری مهر در لرستان داشتن بصیرت رسانه ای است چرا که معنای بصیرت واقعی را درست شخیص داده است.

حجت الاسلام میرعمادی افزود: تشخیص درست مطلب و تشخیص درست انتقال آن برای همه خبرگزاری ها مورد نیاز و مهم است و داشتن بصیرت در تمام عرصه ها همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است.

حجت الاسلام میرعمادی اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران به خبرگزاری ولایت مدار نیاز دارد تا بتواند درست تشخیص دهد، درست انعکاس دهد و به موقع هدف را نشانه بگیرد آنگاه آن خبرگزاری می تواند اعتباری ویژه کسب کند.

وی ادامه داد: به مجموعه مهر لرستان به خاطر بابصیرت بودن و ولایت مدار بودنش تبریک می گویم و می خواهم این برجستگی های خود را همواره حفظ کنید چرا که این دو عامل رمز ماندگاری خبرگزاری ها هستند.

کد N364119

وبگردی