آفتاب

مظنون حمله به موزه یهودیان بروکسل خواستار تجدیدنظر دادگاه شد

مظنون حمله به موزه یهودیان بروکسل خواستار تجدیدنظر دادگاه شد

مظنون فرانسوی که 24 مه 2014 به یک موزه یهودیان در بروکسل بلژیک حمله کرده و باعث کشته شدن چهار تن شده بود، حکم دادگاه را در استردادش به بلژیک نپذیرفت و خواستار تجدید نظر شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری رویترز، "مهدی نموشه"، 29 ساله مظنون به قتل، تلاش برای قتل و حمل سلاح مرتبط با حمله به موزه یهودیان بروکسل، از زمان دستگیری در مارسی در جنوب فرانسه به تاریخ 30 مه سال جاری میلادی تحت بازداشت پلیس است.

وکیل این مرد جوان به رویترز گفت: او از حکم صادر شده توسط دادگاه فرانسه مبنی بر استردادش به دولت بلژیک راضی نیست، به همین خاطر خواستار تجدید نظر است چرا که دولت بلژیک نیز می‌تواند او را به یک کشور ثالث مسترد کند تا محاکمه شود. او نگران است که به اسرائیل مسترد شود چرا که دو تن از قربانیان حمله اسرائیلی بودند.

وکیل این مرد جوان اعلام کرد: موکلم خواستار تجدید نظر در رای دادگاه است و از جانب دولت بلژیک عدم استردادش به یک کشور ثالث تضمین نشده است.

دادگاه استیناف ورسای 40 روز برای حکم استرداد یا عدم استرداد این مرد زمان دارد و بنا به گفته منابع حقوقی، احتمال تاخیر در صدور رای بیشتر از عدم استرداد وی است.

در جریان حمله 24 مه 2014 در یک موزه یهودیان در بروکسل، یک زوج اسرائیلی و یک زن فرانسوی کشته شدند. یک مرد بلژیکی نیز که در جریان این حمله زخمی شده بود ششم ژوئن 2014 جان باخت.

انتهای پیام

کد N364106

وبگردی