آفتاب
تحولات امنیتی عراق/

رئیس دفتر اسامه النجیفی داعشی از آب درآمد/ ائتلاف دولت قانون طرح بارزانی را محکوم کرد

رئیس دفتر اسامه النجیفی داعشی از آب درآمد/ ائتلاف دولت قانون طرح بارزانی را محکوم کرد

یکی از نمایندگان ائتلاف دولت قانون امروز در اظهاراتی تاکید کرد: اطلاعاتی وجود دارد که نشان می دهد رئیس دفتر "اسامه النجیفی" رئیس پارلمان عراق یکی از سران گروه تروریستی داعش است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از السومریه نیوز، "عالیه نصیف" از نمایندگان ائتلاف دولت قانون امروز در اظهاراتی تاکید کرد:  اطلاعاتی وجود دارد که نشان می دهد رئیس دفتر "اسامه النجیفی" (رئیس پارلمان عراق) یکی از سران گروه تروریستی داعش است که النجیفی باید در این باره پاسخگو باشد.

وی افزود: این اطلاعات حاکی از آن است که "سعید العبیدی" که طی چهار سال گذشته به عنوان رئیس دفتر اسامه النجیفی فعالیت می کرده است، یکی از سران گره تروریسی داعش شده است.

این نماینده پارلمان عراق با اشاره به عزم مردم عراق در مبارزه و ریشه کن نمودن گروه تروریستی داعش از رئیس این پارلمان خواست با صدور بیانیه ای رسمی موضع خود را در این باره اعلام کند. 

در تحولی دیگر، ائتلاف دولت قانون با صدور بیانیه ای طرح "مسعود بارزانی" در زمینه ضمیمه سازی شهر کرکوک به اقلیم کردستان عراق را محکوم کرده و تاکید کرد که مقامات کردستان عراق نمی توانند تصمیمات خود را یک شبه عملی کنند.                                                                                          

همچنین در آخرین تحولات میدانی عراق، منابع امنیتی از هلاکت دهها عضو گروه تروریستی داعش در نزدیکی فلوجه و الانبار خبر دادند.

کد N364104

وبگردی