آفتاب
بشار اسد:

حمایت روسیه از استقلال کشورها نقش مسکو را در صحنه بین الملل تقویت کرد

حمایت روسیه از استقلال کشورها نقش مسکو را در صحنه بین الملل تقویت کرد

تهران - ایرنا - ˈبشار اسدˈ رییس جمهوری سوریه تاکید کرد: سیاستهای روسیه در حمایت از تمامیت ارضی و استقلال کشورها و حق تعیین سرنوشت ملتها، موجب تقویت نقش مسکو در صحنه بین الملل شد.

به گزارش روز یکشنبه خبرگزاری رسمی سوریه ˈساناˈ، بشار اسد در دیدار با ˈسرگئی ریابکوفˈ معاون وزیر خارجه روسیه در دمشق ، این مطلب را عنوان کرد .

بشار اسد در این دیدار از مواضع روسیه در حمایت از ملت سوریه قدردانی کرد و افزود: دمشق مایل به ادامه روند هماهنگی و مشورت با مسکو در راستای تقویت منافع ملتهای منطقه و جهان است.

اسد به خطر حاصل از شدت گرفتن تروریسم و تندروی در خاورمیانه علیه امنیت و ثبات منطقه و جهان اشاره کرد و گفت: باید تمام کشورها به هر شکل ممکن بطور جدی و مشترک به رویارویی با خطر تروریسم بپردازند.

ریابکوف نیز در این دیدار گفت: انتخابات ریاست جمهوری اخیر در سوریه ثابت کرد که ملت این کشور به تمامیت ارضی خود پایبند است و مخالف هر گونه دخالت خارجی در امور داخلی خود می باشد .

وی تاکید کرد: روسیه به عنوان یک دوست و شریک در کنار سوریه جهت تثبیت امنیت و ثبات در منطقه باقی خواهد ماند.

ریابکوف همچنین از تلاش سوریه جهت رهایی یافتن از تسلیحات شیمیایی قدردانی و اضافه کرد : به رغم شرایط سخت فراروی سوریه و مبارزه این کشور با تروریسم این موضوع قدرت و مسوولیت پذیری و ایستادگی و صداقت دولت سوریه را در انجام تعهداتش به اثبات رساند.

خاورم ** 1487 **1651
کد N364092

وبگردی