آفتاب

استقبال روسیه از آزادی ناظران سازمان امنیت و همکاری اروپا در اوکراین

استقبال روسیه از آزادی ناظران سازمان امنیت و همکاری اروپا در اوکراین

وزارت امور خارجه روسیه ضمن استقبال از آزادی ناظران هیات نظارت ویژه سازمان امنیت و همکاری اروپا در اوکراین گفت: این آزادی به درخواست شخص سراسقف کلیسای ارتدوکس روسیه صورت گرفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی صدای روسیه، مذاکره مستقیم رهبران این هیات سازمان امنیت و همکاری اروپا با نمایندگان جمهوری‌های مردمی دونتسک و لوهانسک که با گروگان‌گیران ارتباط برقرار می‌کردند، دومین عامل مهمی بود که به آزادی این ناظران بدون هیچ قید و شرطی کمک کرد.

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای گفت: مسکو به مطرح کردن درخواست خود برای آزادی فوری تمامی ناظران ادامه می‌دهد. ما معتقدیم که ایجاد مانع در کار نظارت ناظران سازمان امنیت و همکاری اروپا و ایجاد تهدید برای امنیت شخصیت‌شان غیرقابل قبول است. امیدواریم که آزادی آن‌ها شرایط لازم برای ادامه ماموریت سازمان امنیت و همکاری اروپا در راستای نظارت بر وضعیت اوکراین و ارائه گزارش‌های بی‌طرفانه و جامع و همچنین کمک به کاهش تنش‌ها در اساس نقشه راه پیشنهاد شده توسط رئیس سازمان امنیت و همکاری اروپا و همچنین اصول قید شده در بیانیه 17 آوریل ژنو را فراهم کند.

انتهای پیام

کد N363866

وبگردی