آفتاب

میلیبند: شکست کامرون در اتحادیه اروپا به اقتصاد انگلیس آسیب می‌زند

میلیبند: شکست کامرون در اتحادیه اروپا به اقتصاد انگلیس آسیب می‌زند

نخست‌وزیر انگلیس نتوانست از معرفی ژان کلود یونکر برای تصدی ریاست کمیسیون اروپا جلوگیری کند و به رغم مخالفت‌های آشکار لندن، یونکر به عنوان مدیر اجرایی جدید اتحادیه اروپا انتخاب شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس نامزدی ژان کلود یونکر برای این پست را یک اشتباه جدی خواند و بر عزم خود برای پیشبرد اصلاحات در اتحادیه اروپا تاکید کرد.

وی همچنین یادآوری کرد که نمایندگان ۲۷ کشور دیگر اتحادیه اروپا همگی پذیرفته‌اند تا در بیانیه نهایی اجلاس روز جمعه اضافه شود که باید به نگرانی‌های انگلیس در مورد سرنوشت اتحادیه اروپا رسیدگی شود.

کامرون با ابراز نارضایتی از نحوه انتخاب ژان کلود یونکر، گفت: این مسأله بسیار مهمی است اما آخرین نبرد نیست. همکاران من در شورای اروپا می‌دانند که برای اصلاح اتحادیه اروپا جدی هستم ولی این را نیز می‌دانند که من عقب‌نشینی نخواهم کرد. این مبارزه‌ای سخت و طولانی خواهد بود و گاه برای پیروزی در جنگی بزرگ، باید در چند نبرد کوچک نیز باخت.

به گزارش یورونیوز، احتمال دارد اعضای اتحادیه اروپا برای آرام کردن دیوید کامرون امتیازاتی به او بدهند اما اد میلیبند، رهبر حزب کارگر با انتقاد از موضع نخست‌وزیر بریتانیا گفت: این تحقیر بزرگی برای ما بود. او باید به دنبال جناح متحد می‌بود اما به جای آن اتحاد ما با دیگران را از بین برد. او شکست خورد و منافع ملی و اقتصاد انگلیس هم به خاطر این تصمیم نادرست ضرر می‌کند.

انتهای پیام

کد N363666

وبگردی