آفتاب

عربستان به حال آماده باش کامل در آمد

عربستان به حال آماده باش کامل در آمد

تهران-ایرنا- یک مقام سعودی اعلام کرد:نیروهای پلیس و امنیتی عربستان سعودی برای مقابله با هرگونه هجوم احتمالی گروه ˈداعشˈ در حالت آماده باش کامل به سر می برند.

به گزارش ˈسی ان ان عربی: ، این مقام سعودی که نامش فاش نشده است، گفت: با توجه به اینکه عربستان مرزهای مشترک طولانی با عراق دارد و عناصر دولت اسلامی عراق و شام (داعش) به مرزهای اردن و عراق به شدت نزدیک شده است، دولت عربستان به خوبی دریافته است که داعش به صورت علنی و آشکار قصد حمله به این کشور را دارد.

این مقام سعودی افزود: تحولات جاری درمنطقه تنها عامل نگرانی مقام های سعودی نیست بلکه اطلاعات امنیتی نشان می دهد عناصر داعش همکاری خود را با عناصر القاعده در شبه جریزه عربستان آغاز کرده است.

ملک عبد الله پادشاه عربستان روز پنجشنبه برای مقابله با سازمان های تروریستی و حفظ امنیت در این کشور، دستور داده است تا همه تدابیر لازم امنیتی در عربستان اتخاذ شود.

این در حالی است که نوری المالکی نخست وزیر عراق چند روز گذشته طی سخنانی گفت که تروریسم در مرزهای عراق محدود نخواهد ماند و در آینده نزدیک به کشورهایی خواهد رسید که حامیان مالی و نظامی این گروه ها بودند.

به نظر می رسد که هدف بعدی تروریست های داعش و القاعده در منطقه که مدت هاست در عراق و سوریه می جنگند، کشورهای اردن ، ترکیه و عربستان سعودی باشد که با حمایت مالی و نظامی خود از تروریست ها، باعث ایجاد ناامنی و کشتار در منطقه شدند.

حامیان مالی و تسلیحاتی داعش با براه انداختن جنگ و خونریزی در عراق و سوریه ، باعث مرگ دهها هزاران نفر در این دو کشور شدند و شمار کثیری را نیز آواره کردند.

مترجمام**9329**5981
کد N363476

وبگردی