آفتاب

چالش سرمایه گذاران ژاپنی در هند

چالش سرمایه گذاران ژاپنی در هند

دهلی نو - ایرنا - چهارمین سرمایه گذار بزرگ خارجی در هند، خواستار شفاف سازی دهلی نو در زمینه حل مشکل شرکت های ژاپنی شد.

به گزارش ایرنا ، دولت ژاپن به عنوان چهارمین سرمایه گذار بزرگ خارجی در هند از نخست وزیر این کشور ˈناریندرا مودیˈ خواسته تا با دخالت در موضوع مشکل شرکت های ژاپنی در این کشور، نسبت به شفاف سازی و حل مشکل این شرکت ها اقدام کند.

ˈتاکیشی یوگیˈ سفیر ژاپن در هند با ارسال نامه ای به نخست وزیر هندوستان، از وی خواسته است تا مشکل شرکت های دارویی ˈایساییˈ، شرکت ˈمیتسوبیشیˈ، شرکت های ˈهونداˈ و شرکت ˈتویوتاˈ را در هند حل کند .

به تازگی دولت هند با تغییر برخی سیاست ها در زمینه مالیات، موجب بروز مشکلات عدیده ای برای شرکت خارجی در این کشور از جمله شرکت های ژاپنی شده است.

دولت هند برای برخی از این شرکت ها، رسید مالیات 18 و نیم درصدی ارسال کرده است.

در سال 2011 که شرکت ژاپنی ایسایی برای احداث واحد دارویی خود در منطقه آزاد تجاری و اقتصادی ˈویزاگˈ در هند 50 میلیون دلار سرمایه گذاری کرد، دولت دهلی نو هیچگونه مالیاتی را در نظر نگرفته بود، اما در دولت جدید و با آغاز اصلاحات و تحولات در این کشور، دولت هند خواهان اخذ مالیات از این شرکت ها شده است.

دولت هند از شرکت های میتسوبیشی و هوندا بیش از دو و نیم میلیارد دلار مالیات تقاضا کرده است.

برخی مقامات دولت ژاپن ماه گذشته با ˈآمبیت کانتˈ قایم مقام سیاست گذاری و توسعه صنعتی هند دیدار و در مورد مشارکت ژاپن در طرح های کرویدور هند گفت و گو کرده بود و در این دیدار نیز این مشکل شرکت های ژاپنی را با دولت هند در میان گذاشت.

آساق ** 2167**1651
کد N363003

وبگردی