آفتاب
القدس العربی نوشت:

اظهارات جنجال برانگیز السیسی درباره سودان

اظهارات جنجال برانگیز السیسی درباره سودان

یک روزنامه عرب زبان چاپ لندن در گزارشی به تشریح اظهارات جنجال برانگیز رئیس جمهوری مصر درباره سودان پرداخت.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه القدس العربی امروز در گزارشی نوشت: اظهارات اخیر عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر درباره سودان جنجال به پا کرده است.

در این گزارش آمده است: عبدالفتاح السیسی با سخنرانی در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که سودان بخشی از مصر است و این عبارت جنجالی را در میان خبرنگاران ایجاد کرد مبنی بر اینکه آیا این عبارت پیام های سیاسی خاصی دارد و به عمد گفته شده است یا از آنجایی که السیسی به زبان عامیانه مصر سخن می گفت سوء برداشت شده است.

"اسامه شلتوت" سفیر مصر در خارطوم در این رابطه اظهار داشت: سفر روز جمعه عبدالفتاح السیسی به سودان در شرایط کنونی سفر مهمی محسوب می شود و در راستای روابط برادرانه و دوستانه دو ملت رود نیل در مصر و سودان صورت می گیرد.

وی با بیان این مطلب افزود: عبدالفتاح السیسی برای اطمینان از وضعیت جسمانی عمر البشیر رئیس جمهوری سودان و تبریک به وی به خاطر عمل جراحی موفقیت آمیزش به خارطوم سفر کرد. در این دیدار مسائل مورد اهتمام طرفین در سطح منطقه ای و بین المللی به ویژه اوضاع لیبی، سوریه، عراق و سودان جنوبی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و طرفین دیدگاه های خود را در این رابطه بیان کردند.

شلتوت خاطرنشان کرد: طرفین بر ضرورت توسعه روابط دوجانبه و راه های فعال کردن آن در تمامی زمینه ها تاکید کردند.

کد N362771

وبگردی