آفتاب

روسیه بر حمایت از لبنان در مبارزه با تروریسم حمایت کرد

روسیه بر حمایت از لبنان در مبارزه با تروریسم حمایت کرد

مسکو- ایرنا-ˈمیخاییل بوگدانفˈ نماینده رییس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه طی دیدار با سفیر لبنان در مسکو، بر حمایت مسکو از بیروت در مبارزه با تروریسم بین المللی تاکید کرد.

به گزارش ایرنا و به نقل از وزارت امور خارجه روسیه، بوگدانف روز شنبه در دیدار با ˈ شوقی بونصارˈسفیر لبنان در مسکو گفت: از تلاش های دولت لبنان برای مبارزه با تروریسم به عنوان پدیده خطرناک بین المللی حمایت می کنیم.

نماینده رییس جمهوری روسیه بر پشتیبانی و حمایت کشورش از لبنان و حفظ حق حاکمیت و یکپارچگی این کشور تاکید کرد و گفت : در این شرایط حساس با لبنان اعلام همبستگی می کنیم.

طرف های روس و لبنانی در این دیدار نسبت به وضعیت منطقه خاورمیانه و تشدید فعالیت های تروریست ها در این منطقه ابراز نگرانی کردند.

اعضای یک باند تروریستی انتحاری سعودی که به گفته منابع خبری از طریق ترکیه وارد بیروت شده و برای عملیات تروریستی در مناطق مختلف لبنان بویژه ضاحیه جنوبی آماده شده بود، عصر روز چهارشنبه بدنبال عملیات نیروهای امنیتی لبنان متلاشی شد.

نیروهای امنیتی لبنان توانستند در برخی هتل های لبنان تعدادی از اعضای این باند را که بیشتر اتباع سعودی هستند، بازداشت کنند.

نقطه مرکزی عملیات نیروهای امنیت عمومی لبنان هتل ˈدو رویˈ در منطقه الروشه بیروت به فاصله چند متری سفارت عربستان سعودی و ساختمان سابق تلویزیون المستقبل وابسته به حزب جریان المستقبل به ریاست ˈسعد حریریˈ بود.

در جریان عملیات نیروهای لبنانی، یک تروریست سعودی با منفجر کردن کمربند انفجاری به هلاکت رسید و دیگر شهروند سعودی براثر انفجار زخمی و بازداشت شد.

نیروهای لبنانی دو فرد تروریست دیگر را هم در این رابطه بازداشت کردند.

اروپام/2242**۵۱۸**1485 ** 1064
کد N362537

وبگردی