آفتاب

بازی جدید صهیونیستها علیه ایران پیش از آغاز مذاکرات هسته ای/همکاری مشکوک سازمان ملل و تل آویو

بازی جدید صهیونیستها علیه ایران پیش از آغاز مذاکرات هسته ای/همکاری مشکوک سازمان ملل و تل آویو

خبرگزاری مهر-گروه بین الملل: با حساس‎تر شدن روند مذاکرات هسته ای میان ایران و کشورهای 1+5 و افزایش احتمال برچیده شدن میزان بیشتری از تحریم های بین المللی موجود علیه تهران، صهیونیست ها با همکاری کمیته ای از سازمان ملل بازی جدیدی را علیه جمهوری اسلامی ایران آغاز کرده و مدعی شدند که تسلیحاتی که چندی پیش توسط رژیم صهیونیستی ضبط شده متعلق به ایران بوده است.

رویترز شب گذشته گزارشی را منتشر کرده که بر اساس آن کمیته ای از سازمان ملل متحد مدعی شده محموله سلاحی که در ماه مارس اسرائیل از توقیف آن گزارش داده بود متعلق به ایران بوده و به مقصد سودان در حال حرکت بوده است.

به نوشته رویترز، این گزارش در حالی منتشر می شود که قرار است تا چند روز دیگر دور جدید مذاکرات هسته ای ایران و کشورهای 1+5 در وین برگزار شود.

بر همین اساس انتشار گزارشی که در آن از نقض تحریم های بین المللی توسط ایران حرف به میان آمده می تواند روند مذاکرات را وارد فاز جدیدی کند.

رژیم صهیونیستی پیشتر مدعی شده بود که ایران این تسلیحات را برای نیروهای حماس ارسال کرده است اما در گزارش جدیدی که توسط سازمان ملل منتشر شده هیچ اشاره ای به این نکته نشده که چرا اکنون عنوان شده که این تسلیحات ضبط شده برای سودان ارسال شده است.

البته در این گزارش مواردی دیگری نیز وجود دارد. رژیم صهیونیستی در زمان ارائه گزارش خود به سازمان ملل مدعی شده بود که بخشی از این تسلیحات در سوریه تولید شده اند اما در گزارش نهایی سازمان ملل آمده که هیچ نشانه ای برای اثبات این نکته که این تسلیحات در سوریه ساخته شده اند وجود ندارد.

به گزارش مهر، از گذشته مرسوم بود که هرگاه ایران و کشورهای 1+5 به موفقیتی در پیشبرد مذاکرات هسته ای می رسیدند رژیم صهیونیستی با فرافکنی و انتشار گزارش های دروغ تلاش می کرد تا با فرافکنی و انتشار گزارش های دروغ مذاکرات را از روند طبیعی خود آغاز کند.

بر اساس گزارش ها و گفته های دیپلمات های ایرانی و غربی، روزند مذاکرات ایران و 1+5 مثبت بوده و امکان نگارش توافق نامه جامعه هسته ای در دور جدید مذاکرات بسیار زیاد است از همین رو رژیم صهیونیستی در تلاش است تا به نوعی در روند این مذاکرات خلل ایجاد کند.

کد N362474

وبگردی