آفتاب

دیدار سیسی و البشیر در میان تظاهرات سودانی‌ها در اعتراض به سفر وی

دیدار سیسی و البشیر در میان تظاهرات سودانی‌ها در اعتراض به سفر وی

عبدالفتاح سیسی با عمر البشیر در فرودگاه خارطوم دیدار کرد این در حالی است که ده‌ها تن از مردم خارطوم در اعتراض به سفر وی دست به تظاهرات زدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر و عمرالبشیر، رئیس جمهوری سودان در فرودگاه خارطوم دیدار کردند.

سیسی طی دیدار خود با البشیر در خصوص گسترش روابط سیاسی جدید میان دو کشور گفت‌وگو کرد و افزود: دولت وی همواره سودان را جزئی از مصر می‌داند.

سیسی در نشست مشترک خود با عمر البشیر در فرودگاه خارطوم اظهار کرد: ما همواره اقدامات زیادی را در دستورکار داریم که برای گسترش روابط میان مصر و خارطوم طبق آن عمل خواهیم کرد اما به خاطر شرایط منطقه این امر نیازمند هماهنگی‌ میان طرفین است.

از سوی دیگر عمر البشیر روابط میان کشورش با مصر را تاریخی توصیف کرد و ضمن تقدیر از سفر سیسی به سودان افزود: ما می‌دانیم که سیسی با وجود مشکلات و مشغله‌های زیادی که در مصر دارد باز هم به کشور ما سفر کرده است.

البشیر خاطرنشان کرد: روابط میان ما و مصر تنها روابط جغرافیایی نیست بلکه شامل روابط اجتماعی، اقتصادی و سیاسی نیز می‌شود.

البشیر با اشاره به اوضاع و درگیری‌های منطقه گفت: سعی داریم در خصوص آنچه که در منطقه و مصر اتفاق افتاده است به بحث و گفت‌وگو بپردازیم.

در حین استقبال رئیس جمهور سودان از عبدالفتاح سیسی در فرودگاه خارطوم، ده‌ها تن از مردم در مقابل مسجد جامع خارطوم به نشانه مخالفت با حضور سیسی در کشور، دست به اعتراض زدند که پلیس سودان مانع حرکت و خروج آن‌ها به سمت دیگری شد.

معترضان با سردادن شعارهایی "دولت کودتا باید سرنگون شود" خواهان اخراج سیسی از سودان شدند و با در دست داشتن عکس‌هایی از محمد مرسی، رئیس جمهوری برکنار شده مصر بازگشت قانونی وی را خواستار شدند.

یک تحلیل‌گر سیاسی در این خصوص اعلام کرد: سفر سیسی به سودان مفهوم سیاسی دارد و رخدادهای جدید ایجاب می‌کند یا سودان در مقابل یکی از طرف‌های مخالف بایستد و یا به طور مثبت موضع بی‌طرفانه‌ای اتخاذ کند که ظاهرا سودان گزینه دوم را انتخاب کرده است.

انتهای پیام

کد N362149

وبگردی