آفتاب
تحولات آسیا/

آزمایش موشکی کره شمالی/ واکنش هند به ناپدید شدن چهل کارگر هندی در عراق

آزمایش موشکی کره شمالی/ واکنش هند به ناپدید شدن چهل کارگر هندی در عراق

آزمایش موشکی کره شمالی، واکنش هند به ناپدید شدن چهل کارگر هندی در عراق و افشای حقایق جدید در رابطه با هواپیمای مفقود شده مالزیایی از جمله تحولات آسیا به شمار می رود.

شبه جزیره کره

همزمان با افزایش انتقادها از سئول به دلیل برگزاری رزمایش در نزدیکی مرز دریایی مورد مناقشه با  همسایه اش، خبرگزاری رسمی کره شمالی از آزمایش موفقیت‌ آمیز موشک هدایت‌ شونده این کشور با دقت بالا خبر داد.

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی که کشورش در پی دستیابی به فناوری موشک‌ های کروز روسیه از جمله KH-35 است، از این آزمایش به عنوان پیشرفت در قابلیت‌ های دفاع ملی کشورش یاد کرد.

هند

منابع هندی اعلام کردند ناپدید شدن چهل کارگر هندی در یکی از مناطق عراق که به اشغال گروه تروریستی داعش درآمده، نگرانی هایی را به دنبال داشته است.

پاکستان

خبر دیگر اینکه دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری افغانستان در بیانیه ای اعلام کرد که جیمز دابینز نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان و حامد کرزای رئیس جمهوری این کشور در دیدار بر لزوم تقویت روابط دیپلماتیک کابل–اسلام آباد تاکید کردند.

نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان در دیدار با کرزای ضمن ابراز خرسندی درباره حضور گسترده مردم در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان و تشکر از اقدامات کابل در قبال اسلام آباد، روند صلح، وضعیت سیاسی منطقه و اختلافات انتخاباتی در افغانستان را مورد بررسی قرار داد.

خبر دیگر اینکه عاصم باجوه سخنگوی ارتش پاکستان در جمع خبرنگاران جنگ علیه تروریسم را جنگ برای بقای این کشور خواند و از ادامه عملیات ارتش برای نابودی تروریست‌ ها خبر داد.

سرتاج عزیز مشاور امور بین‌ الملل نخست وزیر پاکستان نیز روز گذشته از ادامه عملیات نظامی نیروهای امنیتی در وزیرستان شمالی علیه مواضع شبه نظامیان خبر داد.

در همین رابطه رسانه های پاکستانی از نابودی روستاهای اطراف میران‌ شاه مرکز وزیرستان شمالی از سوی تانک‌ های ارتش پاکستان و از بین رفتن مخفیگاه طالبان خبر دادند.

در پی هشدار کابل درباره پاسخ انتقام جویانه افغانستان به خاطر کشته شدن سه سرباز و هشت غیرنظامی در جریان حمله به ولایت کونر، پاکستان خواستار خودداری افغانستان از انجام اقداماتی شد که ثبات مرزی را به هم زده است.

تاجیکستان

رسانه ها از توافق پاکستان و تاجیکستان درباره قیمت برق پروژه آسیای مرکزی- آسیای جنوبی موسوم به "کاسا" 1000 خبر دادند که بر اساس آن برق مورد نیاز پاکستان از طریق برق مازاد تاجیکستان تامین می شود.

استرالیا

مقامات استرالیا در گزارش جدیدی حقایق جدید را در زمینه علت مفقود شدن هواپیمای مالزیایی فاش کرده و اعلام کردند که مسافران و خدمه پرواز ام‌ اچ 370 احتمالا خفه شده‌ و جسد آنها به اعماق آبها سقوط کرده است.

کد N361448

وبگردی