آفتاب

شرط پوروشنکو برای صلح با روسها/ تاکید پوتین و مرکل بر لزوم تمدید آتش‌ بس در اوکراین

شرط پوروشنکو برای صلح با روسها/ تاکید پوتین و مرکل بر لزوم تمدید آتش‌ بس در اوکراین

تاکید پوتین و مرکل بر لزوم تمدید آتش‌ بس در اوکراین، شرط پوروشنکو برای صلح با روسها، کشته و زخمی شدن 9 نفر در کراماتورسک از جمله تحولات اوکراین به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شینهوا، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و آنگلا مرکل صدراعظم آلمان بر لزوم تمدید آتش‌ بس در اوکراین، تشکیل یک گروه، کمک های بین المللی برای حل بحران در این کشور و همچنین آزادی زندانیان تاکید کردند.

خبر دیگر اینکه رئیس جمهوری اوکراین گفت امکان دستیابی به صلح میان اوکراین و روسیه وجود دارد اما این مسئله به ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و پذیرش اقداماتی دارد که منجر به این نتیجه (توافق صلح) می شود.

پترو پوروشنکو در گفتگو  با کریستین امان پور خبرنگار سی ان ان با اشاره به احتمال آشتی بین اوکراین و روسیه تاکید کرد که در پی آشتی با همه و همچنین بازگرداندن آرامش به کشورش است.

پترو پوروشنکو تاکید کرد بعضی اوقات موضع پوتین کاملا واقع گرایانه بوده و در بعضی از مواقع بسیار احساساتی عمل می کند. تنها در تلاش برای یافتن زمان مناسب برای صلح و درست در زمانی حاضر به این اقدام هستم که رئیس جمهوری روسیه بسیار واقع گرایانه رفتار کند.

خبرگزاری رویترز نیز از کشته شدن چهار نفر از نیروهای اوکراینی و زخمی شدن پنج فرد دیگر در جریان حمله شبانه هواداران روسیه به پایگاه نظامی نزدیک "کراماتورسک" خبر داد.

بر این اساس هواداران روسیه با هشت تانک روسی به این پایگاه حمله کرده و در جریان درگیری میان نیروهای اوکراینی و هواداران روسیه یکی از تانک های حامیان روسیه منهدم شده و یک تانک دیگر نیز غنیمت گرفته شد.

خبر دیگر اینکه "والنتینا ماتوینکو" رئیس شورای فدراسیون روسیه از لغو تصمیم استفاده از توان نظامی در خاک اوکراین به پیشنهاد ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه با هدف نشان دادن حسن نیت مسکو در کمک به حل بحران در این کشور و اجرای طرح صلح در مناطق شرق و جنوب اوکراین و همچنین کمک مسکو به ایجاد ثبات در شرق اوکراین، توقف خشونت و خونریزی و کشته شدن مردم خبر داد.

ماتوینکو تحریمهای یکجانبه غرب را بی پایه و اساس خواند و تاکید کرد تهدیدها تنها با هدف ترساندن روسیه انجام می شود و تنها یک شانتاژ سیاسی بوده و نباید آن را جدی در نظر گرفت.

کد N361342

وبگردی