آفتاب
مرتضی نبوی:

مسوولین به جای "بگو، مگو" سیاست‌های منسجم فرهنگی اتخاذ کنند

مسوولین به جای "بگو، مگو" سیاست‌های منسجم فرهنگی اتخاذ کنند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: حوزویان و دانشگاهیان باید توطئه‌های فرهنگی را شناسایی و برای آن چاره اتخاذ کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خراسان، مرتضی نبوی در همایش «مرزبانی فرهنگی» که عصر روز پنجشنبه در مهدیه مشهد برگزار شد، اظهار کرد: در شرایط فعلی باید برای خنثی کردن توطئه‌های دشمن در قالب‌هایی همچون حفظ استحکام نهاد خانواده و احیای هیات‌های مذهبی، فرهنگ اسلامی را تقویت کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خطاب به مسئولین حکومتی تصریح کرد: بنده پیشنهاد می‌کنم مسئولین حکومتی، برای حل بحران‌های فرهنگی جامعه به جای متهم ساختن یکدیگر و جواب هم را دادن، برنامه‌های منسجمی اتخاذ کنند و قوای سه گانه حرف و برنامه هماهنگی برای حل مسائل فرهنگی حول منویات مقام معظم رهبری داشته باشند.

وی با بیان اینکه «آموزش و پرورش به عنوان مهم‌ترین نهاد، نقش موثری در اصلاح فرهنگ دارد»، خاطرنشان کرد: سند تحول بنیادین در حوزه آموزش و پرورش که در دولت قبلی تهیه شده، امیدواریم در دولت کنونی نیز محقق شود.

نبوی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری افزود: دانشگاه‌ها باید اسلامی شوند و تحول چشمگیری باید در عرصه علوم اجتماعی و انسانی صورت گیرد.

عضو مجلس تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: مقام معظم رهبری مهندسی فرهنگ را طرح کردند و سیاست‌های مرتبط با آن را به ارگان‌های دولتی ابلاغ نمودند و ان شا الله ساختار مربوط به مهندسی فرهنگ در دولت فعلی پیاده سازی شود.

وی خاطر نشان کرد: حلقه صالحین که توسط جبهه متحد فرهنگی ایجاد شد، باید فرهنگ اسلامی را در مقام ابتکار قرار دهد و کشور را از حالت انفعال خارج سازد.

نبوی در خصوص منشا مشکلات فرهنگی عنوان کرد، در عرصه سیاست‌گذاری فرهنگی مشکلی مشاهده نمی‌شود و مجمع تشخیص مصلحت نظام تا حد امکان نظرات خود را ارائه کرده ولی متاسفانه بحث نهادینه کردن قوانین و مقررات فرهنگی دچار مشکل است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه «حل مسائل فرهنگی، راهگشای مشکلات اقتصادی و سیاسی است»، عنوان کرد: بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری، فرهنگ همانند هوا و اکسیژن است که وجود آن برای حیات آدمی ضروری است.

وی با اشاره اینکه «فرهنگ نشانگر هویت جمعی است و ما را از سایر ملل متمایز می‌سازد»، افزود: تمامی بخش‌های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی انرژی خودشان را از عرصه فرهنگ می‌گیرند.

نبوی با تاکید بر اینکه «قدرت نرم مرتبط با بعد فرهنگی است»، اظهار کرد: مسائل فرهنگی باید حل و فصل شود، همان طور که پیروزی انقلاب اسلامی کارساز و یک انقلاب فرهنگی به شمار می‌آمد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: در شرایط فعلی، مهم‌ترین تهدید متوجه فضای اجتماعی و معنوی است و آمریکا و غرب تمام نیروی خویش را در عرصه‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات به کار گرفته تا فرهنگ ما را خنثی کند.

وی با اشاره به اینکه «اسلامیت و ایرانیت عناصر تشکیل‌دهنده فرهنگ هستند»، افزود: فرهنگ برای ماندگاری خویش، نهادهای اجتماعی متناسب با خودش را می‌سازد، بر همین اساس خانواده، مسجد، مهدیه، نماز جمعه و حج در سطح جهانی و وقف و خیریه باید هویت اسلامی را حفظ کنند.

انتهای پیام

کد N361292

وبگردی