آفتاب

تظاهرات حامیان عبدالله عبدالله در کابل

تظاهرات حامیان عبدالله عبدالله در کابل

هزاران تن از افغان‌های خشمگین امروز (جمعه) در نزدیکی کاخ ریاست جمهوری افغانستان در حمایت از عبدالله عبدالله، تظاهرات کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، عبدالله عبدالله، نامزد دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان معتقد است که تقلب گسترده‌ای در جریان دور دوم صورت گرفته که از سوی سازمان‌دهندگان و مقام‌های دولتی بوده است.

وی همچنین بار دیگر اسناد جدیدی را از تقلب صورت گرفته منتشر کرد. در جریان افشاگری پیشین وی رئیس کمیسیون مرکزی انتخابات افغانستان مجبور به کناره‌گیری شد.

ادامه روند شمارش آرای انتخابات چهاردهم ژوئن که میان عبدالله عبدالله و اشرف غنی برگزار شد، به دلیل تصمیم عبدالله برای خروج از روند شمارش آراء‌ به بن‌بست رسیده است. این بن‌بست موجب احیای تنش‌های قومی دیرینه در افغانستان شده است چرا که پایگاه حمایتی عبدالله در میان تاجیک‌هاست که دومین گروه اقلیت قومی در افغانستان محسوب می‌شود اما اشرف غنی پشتون است که بزرگترین گروه قومی افغانستان است.

حامیان عبدالله شعار می‌دادند: "رئیس جمهوری محبوب ما عبدالله عبدالله است". آن‌ها همچنین حامد کرزای، رئیس جمهوری کنونی افغانستان را مسبب این بن‌بست دانستند. عبدالله عبدالله، کرزای، فرمانداران استان‌ها و پلیس را به مخدوش کردن روند شمارش انتخابات و تقلب متهم کرده است.

دست‌کم 10 هزار تن امروز در کاخ ریاست جمهوری افغانستان تجمع کردند و برخی از معترضان پسترهایی از کرزای به همراه داشتند و شعارهایی بر ضد وی و رئیس کمیسیون انتخابات افغانستان سر می‌دادند.

انتهای پیام

کد N361222

وبگردی