آفتاب

رایزنی کری با لیبرمن و همتایان عرب درباره عراق

رایزنی کری با لیبرمن و همتایان عرب درباره عراق

رسانه ها از مذاکرات رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا با همتای صهیونیستی و همچنین برخی وزیران خارجه عرب درباره بحران عراق خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر، آژانس یهود از مذاکرات "آویگدور لیبرمن" وزیر خارجه رژیم صهیونیستی با "جان کری" همتای آمریکایی در پاریس درباره عراق و داعش، همچنین اوضاع خاورمیانه و روابط میان فلسطین و رژیم صهیونیستی خبر داد.

کری با تاکید بر لزوم حل تنش ها در عراق از طریق راه حل سیاسی گفت مهم است که کشورهای منطقه برای مقابله با تهدیدها در کنار یکدیگر بایستند.

وزیر خارجه آمریکا با اشاره به احتمال تشکیل کشور مستقل کرد تاکید کرد که تروریست‌ ها در پی برهم زدن ثبات نه تنها عراق بلکه تمام منطقه هستند.

لیبرمن نیز با اشاره به تحولات عراق از همکاری رژیم صهیونیستی با کشورهای به اصطلاح میانه رو عرب(عربستان، قطر ...) به بهانه مبارزه با تروریسم پرده برداشت.

اظهارات وزیر خارجه رژیم صهیونیستی درحالیست که داعش حرکت اسرائیل و آمریکا برای ایجاد حاشیه ای امن برای صهیونیستها در برابر نیروهای مقاومت در منطقه است و حرکت اخیر  آنها عکس العملی بوده به پیروزی بشار اسد و حضور مردم سوریه در انتخابات.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی همچنین با اشاره به اینکه امکان رسیدن به سازش با تشکیلات خودگردان به صورت یکجانبه وجود ندارد، بر لزوم برگزاری نشستی با خانواده‌ های سه شهرک ربوده شده اسرائیلی  تاکید کرد.

اسکای نیوز نیز گزارش داد کری ضمن گفتگو با ناصر جوده وزیر خارجه اردن، سعود الفیصل همتای عربستانی و عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر خارجه امارات در پاریس درباره بحران عراق به تشریح نتایج سفر خود به بغداد و اربیل پرداخت که در آن بر لزوم وحدت برای مقابله با خطر تقسیم این کشور تاکید شده است.

وزیر خارجه آمریکا که تاکنون کشورش درباره عملیات نظامی در عراق تصمیم نگرفته است، همچنین امروز جمعه برای گفتگو با عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه عربستان در خصوص اوضاع خاورمیانه به ویژه عراق به عربستان می رود.

کد N361190

وبگردی