آفتاب

آمریکا به دنبال از سرگیری مذاکرات سایبری با چین

آمریکا به دنبال از سرگیری مذاکرات سایبری با چین

آمریکا ماه آینده از چین خواهد خواست تا گفت‌وگوهای دوجانبه در خصوص امنیت سایبری را از سر بگیرند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این گفت‌وگوها پس از اینکه مقامات آمریکایی پنج تن از افسران نظامی چین را به نفوذ به شرکت‌های آمریکایی به منظور سرقت اسرار تجاری متهم کردند، متوقف شده بود.

دنیل راسل، معاون وزیر خارجه آمریکا گفت که طی ملاقات مقامات ارشد کابینه پکن و واشنگتن در نشست اقتصادی و امنیتی آمریکا-چین که اوایل ماه جاری میلادی در پکن برگزار شد،آمریکا شدیدا به دنبال از سرگیری فعالیت‌های کارگروه سایبری بوده است.

روابط دو کشور در پی اقدامات قاطعانه چین در دریاهای مورد مناقشه چین جنوبی و چین شرقی تیره‌تر شد.

راسل، ‌دیپلمات ارشد آمریکا در امور شرق آسیا تاکید کرد که به نظر آمریکا، چین باید خویشتنداری بیشتری از خود نشان دهد و به منظور کنترل تفاوت‌ها در خصوص مناطق مورد مناقشه متوسل به دیپلماسی شود.

کشورهای آسیایی خصوصا ژاپن وفیلیپین از آمریکا خواسته اند تا با اقدامات چین در خصوص مناطق مورد مناقشه مقابله کند. اما برخی دیگر از کشورهای این منطقه اعلام کرده اند دولت باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا به علت تحولات خاورمیانه احتمالا نمیتواند در دوره دومش برای انجام تعهدات در خصوص مسایل آسیا-پاسیفیک خوب عمل کند.

راسل افزود با وجود آنکه واشنگتن در حال بررسی اقدام نظامی برای مبارزه با پیشرفت افراطی گرایی در عراق است،‌ آسیا همچنان یک اولویت استراتژیک برای آمریکا به شمار میرود.

وی افزود: این حقیقت که اتفاقاتی طراحی شده اند تا توجه مقامات ارشد آمریکا را به سمت خاورمیانه یا مناطق دیگر بکشاند یک حقیقت زندگی است و همواره وجود داشته است. این مسائل استراتژیک است که منطقه آسیا-پاسفیک را به یک اولویت برای ما در امور امنیتی، اقتصادی و سیاسی تبدیل کرده است.

انتهای پیام

کد N361157

وبگردی