آفتاب
رییس شورای عالی استان ها:

ایمان و اعتقاد راسخ مبنای یک مدیریت جهادی است

ایمان و اعتقاد راسخ مبنای یک مدیریت جهادی است

تهران - ایران- رییس شورای عالی استان ها، برخورداری از ایمان و اعتقادات راسخ را نخستین اصل و مبنا در مدیریت جهادی برشمرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «مهدی چمران »که به عنوان سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران به مناسبت شهادت دکتر مصطفی چمران در جمع نمازگزاران سخن می گفت، افزود: شهید چمران برای مدیریت جهادی، سه پایه قائل بود که اولین پایه و مبنای آن، ایمان و اعتقادات راسخ است.

وی ادامه داد: از دیدگاه شهید چمران، علم و تخصص، دانایی، بصیرت و آگاهی دومین اصل یک مدیریت جهادی است زیرا مدیر باید موضوع مسوولیت خود را به خوبی بشناسد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران از خلوص عقیده، ایثار، گذشت و فی سبیل الله بودن به عنوان دیگر پایه مدیریت جهادی از دیدگاه شهید چمران نام برد و گفت: گذشت باید در راه خدا باشد و اوج این ایثار، شهادت است.

برادر شهید چمران از این شهید به عنوان یکی از بارزترین نمونه های مدیریت جهادی یاد کرد و ادامه داد: وی که از نبوغ و استعداد سرشاری برخوردار بود در دوران قبل از انقلاب با بورس تحصیلی به آمریکا رفت و در آنجا هم فعالیت های مذهبی و سیاسی خود را به شدت دنبال کرد.

وی ادامه داد: شهید چمران در آمریکا انجمن اسلامی دانشجویان ایرانی و کنفدراسیون سیاسی دانشجویان ایرانی را پایه گذاری کرد و حدود 14 سال اقامت خود در این کشور، این انجمن ها را اداره کرد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران همچنین به آموزش های نظامی برادر شهید خود در الجزایر، مصر و لبنان در سال های قبل از انقلاب اشاره و خاطرنشان کرد: وی وقتی تصمیم به جنگ مسلحانه علیه استبداد گرفت، سخت ترین دوره های کماندویی را در مصر گذراند و به فلسطینی ها و تعداد معدودی ایرانیان که به آنجا می رفتند آموزش داد اما بعد از مرگ جمال عبدالناصر نتوانست در مصر بماند و به لبنان رفت و در آنجا به موفقیت های بسیاری دست یافت.

چمران ادامه داد: شهید چمران بذر مقاومت اسلامی لبنان را کاشت و غرس کرد که درحال حاضر بدون حزب الله و رهبرش در خاورمیانه و بخشی از دنیا سیاستی قابل تصمیم نیست.

وی، راه اندازی ستاد جنگ های نامنظم را در دوران دفاع مقدس در خوزستان به همت شهید چمران عنوان کرد و گفت: نجات اهواز از خطر سقوط حتمی نتیجه اعتقادات جهادی و مدیریت جهادی این شهید بزرگوار است.

دکتر مصطفی چمران سی و سه سال قبل در تاریخ 31 خردادماه 1360 در جریان جنگ تحمیلی در مسیر دهلاویه-سوسنگرد بر اثر اصابت ترکش خمپاره به ناحیه پشت سر به شهادت رسید.

علمی (3)1055**1336
کد N361143

وبگردی