آفتاب

سخنگوی ارتش پاکستان: 327 تروریست در وزیرستان شمالی به هلاکت رسیدند

سخنگوی ارتش پاکستان: 327 تروریست در وزیرستان شمالی به هلاکت رسیدند

اسلام آباد - ایرنا - سخنگوی ارتش پاکستان گفت: تاکنون 327 تروریست طی عملیات گسترده نیروهای امنیتی در منطقه قبیله ای ˈوزیرستان شمالیˈ در شمال غرب پاکستان به هلاکت رسیده اند.

به گزارش ایرنا، سرلشکر ˈعاصم سلیم باجواˈ روز جمعه در گفت وگو با خبرنگاران در شهر راولپندی (در مجاورت اسلام آباد) افزود: عملیات نظامی گسترده علیه مواضع تروریست ها با عنوان ˈضرب عضبˈ که از 25 خرداد (15 ژوئن) در وزیرستان شمالی آغاز شد تا نابودی کامل شبه نظامیان و عناصر اقدامات تروریستی ادامه می یابد.

وی گفت: در بمباران هوایی و حملات زمینی نیروهای ارتش نیز 45 مخفی گاه تروریست ها منهدم شده و در پی تبادل آتش میان نظامیان و شبه نظامیان، 10 سرباز ارتش کشته و هفت نفر از این نیروها نیز زخمی شدند.

سرلشکر باجوا با اشاره به اینکه 19 تروریست تسلیم نیروهای ارتش پاکستان شدند، تاکید کرد: عملیات نظامی علیه تمام عناصر و گروههای تروریستی از جمله طالبان، شبه نظامیان ازبک و حقانی انجام شده و این روند بدون هیچ تبعیضی تشدید می شود.

وی ادامه داد: بسیاری از تروریست های خارجی از جمله شبه نظامیان ازبک در بخش های مختلف وزیرستان شمالی برای خود مخفی گاه ایجاد کرده و از این منطقه حملات تروریستی و انفجارهای انتحاری در سایر شهرهای پاکستان را طراحی می کنند بنابراین عملیات ارتش پاکستان گامی بسوی نابودی کامل این عناصر می باشد.

سلیم باجوا تاکید کرد: ارتش پاکستان از افغانستان درخواست کرده تا علیه مواضع تروریست ها در ولایت کنر این کشور اقدام کند اما تاکنون هیچ پیشرفتی در این خصوص صورت نگرفته است.

فعالیت گروههای تروریستی در وزیرستان شمالی و انجام عملیات علیه این عناصر، پاکستان را تحت فشار قرار داده بود به طوری که ˈویلیام برنزˈ معاون وزیر امور خارجه آمریکا ماههای گذشته طی سفر به اسلام آباد و در دیدار با مقام های عالی رتبه سیاسی و نظامی این کشور خواستار اقدام پاکستان برای از بین بردن پناهگاههای شبه نظامیان در وزیرستان شمالی شد.

در عین حال سخنگوی ارتش پاکستان اعلام کرد: انجام عملیات نظامی علیه تروریست ها در وزیرستان شمالی تصمیم مستقل دولت و ارتش این کشور بوده و کشورهای دیگر هیچ نقشی در این خصوص ندارند.

پس از حمله خونین شبه نظامیان طالبان و ازبک به فرودگاه بین المللی شهر بندری ˈکراچیˈ مرکز ایالت سند در جنوب پاکستان، دولت اسلام آباد ادامه گفت وگوهای صلح با طالبان را به پایان داد و ارتش نیز حملات گسترده ای را علیه تروریست ها در مناطق قبایلی این کشور آغاز کرد.

عملیات نظامی نیروهای پاکستانی علیه تروریست های طالبان و شبه نظامیان خارجی درحالی ادامه می یابد که درحال حاضر هزاران نفر از ساکنان محلی در وزیرستان شمالی برای درامان ماندن از این عملیات ها ، به بخشهای مختلف ایالت خیبرپختونخوا در شمال غرب پاکستان نقل مکان کرده اند.

آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد در گزارشی اعلام کرد: بنا بر اطلاعاتی که از سوی دولت پاکستان ارایه شده بر اثر عملیات نیروهای ارتش این کشور علیه شبه نظامیان در منطقه وزیرستان شمالی بیش از 400 هزار نفر از ساکنان این منطقه آواره شده اند.

آساق*ط*ا.ر*1586
کد N361074

وبگردی