آفتاب
یک عضو کمیسیون امنیت ملی:

آمریکا عامل اصلی بی‌ثباتی در عراق است

آمریکا عامل اصلی بی‌ثباتی در عراق است

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس آمریکا را عامل اصلی بی‌ثباتی در عراق دانست و گفت که اگر گروهک داعش از سوی این کشور پشتیبانی نشود هیچ قدرتی برای ایجاد ناامنی در عراق نخواهد داشت.

محمدصالح جوکار در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه حمایت ایران از عراق در برابر داعش بیشتر جنبه معنوی و مشاوره‌ای دارد، گفت: ایران به هیچ عنوان نیروی نظامی به عراق اعزام نمی‌کند چرا که این کار اصلا جزء راهبردهای ایران نیست.

وی افزود: ما بر این باوریم که خود عراقی‌ها و حاکمیت این کشور این توان را دارند که موضوع داعش را حل و فصل کنند. داعش هم عددی نیست که ایران بخواهد برای مقابله با آن در عراق ورود کند.

نماینده مردم یزد در مجلس خاطرنشان کرد: خوشبختانه این توان و ظرفیت توسط مرجعیت شیعه در عراق ایجاد شد و نوعی همگرایی و همدلی بین اهل سنت و شیعیان و همچنین سران عشایر در عراق را شاهد هستیم که قدرت و توان بالایی تولید می‌کند و پاسخگوی تحرکات داعش و تروریست‌هاست.

جوکار با رد کردن اعزام نیروی نظامی از سوی ایران به عراق، اضافه کرد: این موضوعی است که بیشتر آمریکایی‌ها به آن دامن می‌زنند زیرا آنها بحث همکاری را با ایران به پیش کشیدند اما ایران به شدت دست رد به سینه آمریکایی‌ها زد. دلیلش هم این است که ما آمریکا را عامل و مدیر اصلی این بی‌ثباتی در عراق می‌دانیم.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه حمایت‌های لجستیکی، آموزشی، تبلیغاتی و رسانه‌ای از گروهک داعش توسط آمریکا و برخی کشورهای همسایه عراق انجام می‌شود، گفت: نیازی به مداخله در عراق وجود ندارد زیرا واقعیت این است که اگر داعش توسط آمریکا پشتیبانی نشود هیچ توانی برای ایجاد ناامنی نخواهد داشت.

انتهای پیام

کد N360827

وبگردی