آفتاب

نماینده خاش: عوامل اصلی فتنه در عراق، با شیعه و سنی دشمن هستند

نماینده خاش: عوامل اصلی فتنه در عراق، با شیعه و سنی دشمن هستند

نماینده مردم شهرستان خاش در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت تعامل و همکاری بیش از پیش مسئولان کشور گفت: همانگونه که مقام معظم رهبری بیان فرمودند، مصالح ملی کشور از همه امور بالاتر است.

حمیدرضا پشنگ در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه سیستان و بلوچستان بیان کرد: همکاریها و همفکری‌های روسای سه قوه می تواند به گسترش این مواضع در بخش های مختلف حکومت کمک کند.

وی اظهار کرد: تکیه بر توانایی و خودباوری و تعامل و همدلی گره‌گشای مشکلات جامعه نوین ایران اسلامی در ابعاد داخلی و خارجی است.

نماینده مردم خاش تاکید کرد: نشست های تعاملی و همفکری مسئولان کشور، پیشرفت امور را بدنبال دارد و به تعبیر رهبر معظم انقلاب به بر طرف شدن برخی گله گذاری ها کمک زیادی می کند.

وی گفت: افزایش همکاریهای مسئولان و هم صدایی برای کشور عزت می آفریند و باید در مجموعه نظام اسلامی در مسائل گوناگون، «هم‌صدایی» در مسئولان تقویت شود.

وی با قدردانی از تعامل مطلوب مسئولان خدمتگذار در دولت تدبیر و امید با نمایندگان گفت: به طور حتم و یقین موفقیت های حاصل شده در این مدت کمتر از یک سال نتیجه همین ارتباط و تعامل و همفکری بوده که گره گشای مشکلات شده است.

پشنگ در ادامه با تاکید بر حفظ اتحاد و یکپارچگی در میان امت اسلامی بیان کرد: عوامل اصلی فتنه در عراق، با سنی های مومن و معتقد به استقلال عراق همان اندازه خصومت دارند که با شیعه دشمن هستند.

وی تصریح کرد: همانگونه که رهبری عظیم الشان انقلاب بیان فرمودند، خود عراقی ها، قادر به مقابله با این آتش افروزی و از بین بردن آن هستند.

وی افزود: ملت شیعه و اهل سنت، اعم از هر مذهب و قوم مختلف و دولت اسلامی ایران با دخالت آمریکایی‌ها و دیگران در مسائل داخلی عراق بشدت مخالفند و آن را تأیید نمی کنند، زیرا دولت و ملت عراق و مرجعیت دینی این کشور توانایی تمام کردن این فتنه را دارند و ان شاء الله برمشکلات پیش آمده چیره می شوند.

انتهای پیام

کد N360663

وبگردی