آفتاب
به ریاست سرپرست نمایندگی ایران نزد سازمان ملل؛

اعضای ˈنمˈ اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی را مورد بررسی قرار دادند

اعضای ˈنمˈ اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی را مورد بررسی قرار دادند

نیویورک - ایرنا- نمایندگان کشورهای عضو جنبش عدم تعهد (نم) در نیویورک، اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

به گزارش ایرنا؛ در این نشست حسین دهقانی سفیر و سرپرست نمایندگی جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد که ریاست کمیته ˈنمˈ در نیویورک را هم بر عهده دارد، در سخنانی گزارش های مربوط به فعالیت جنبش عدم تعهد در امور مربوط به شورای امنیت سازمان ملل به ویژه خلع سلاح را به سفرای حاضر در این نشست ارایه کرد.

در ادامه نشست روز پنجشنبه ، سفیر فلسطین ضمن گزارش از آخرین تحولات مربوط به اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی از کشورهای عضو جنبش خواست تا این اقدامات را محکوم نمایند.

در این نشست با هماهنگی جمهوری اسلامی ایران بعنوان رئیس عدم تعهد، بیانیه ای در محکومیت اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی در مناطق اشغالی از جمله الخلیل و نوار غزه تهیه و از سوی سفرای کشورهای عضو جنبش به تصویب رسید.

قبل از برگزاری این جلسه، سفیر کشورمان بعنوان رئیس کمیته هماهنگی جنبش عدم تعهد به همراه سفرایی از کشورهای عرب و نمایندگان سازمان همکاری های اسلامی و اتحادیه عرب با رئیس شورای امنیت سازمان ملل دیدار کردند و با یادآوری اقدامات سبعانه اخیر رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی و تهدیدات چنین اقداماتی برای صلح و امنیت بین المللی ، خواستار اقدام فوری شورا در این خصوص شد.

اروپام 1908/ 3404
کد N360585

وبگردی