آفتاب
امیرعبداللهیان در دیدار هیات پارلمان فرانسه:

استفاده از گروههای افراطی و تروریستی برای تغییر نظام‌های سیاسی خطرناک است

استفاده از گروههای افراطی و تروریستی برای تغییر نظام‌های سیاسی خطرناک است

معتقدیم روند سیاسی در عراق نباید دچار خلل گردد و حقوق تمامیت ارضی و وحدت ملی عراق مورد توجه ماست.

هیاتی از پارلمان فرانسه به ریاست خانم اودیل سوگ با حسین امیر عبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو نمود.

به گزارش ایلنا، در این دیدار طرفین آخرین تحولات منطقه به ویژه روند مبارزه با تروریسم در عراق و سوریه را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

اودیل سوگ رئیس هیات پارلمانی فرانسه، با اشاره به نگرانی‌های فرانسه از افزایش افراط‌گرایی و تروریسم در منطقه بر نقش مهم و تاثیرگذار جمهوری اسلامی ایران در ارتقای امنیت و حل مشکلات جاری در منطقه تاکید کرد.

معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان با تبیین مواضع جمهوری اسلامی ایران درخصوص تحولات منطقه به ویژه تحرکات تروریستی در عراق و سوریه اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران بر تقویت روندهای سیاسی و دموکراتیک در منطقه مبتنی بر خواست و اراده مردم تاکید دارد و روش‌هایی عجیب همچون استفاده از گروه‌های افراطی و تروریستی برای تغییر نظام‌های سیاسی که بر اساس رای مردم و انتخابات بر پا شده اند را امری خطرناک تلقی می‌کند که باید متوقف گردد.

حسسین امیر عبداللهیان خطر افراط گرایی و تروریسم را صرفا مشکل منطقه ندانست بلکه خواستار همکاری نظام بین الملل بصورت مشترک برای مبارزه با این پدیده شوم شد. وی افزود: معتقدیم روند سیاسی در عراق نباید دچار خلل گردد و حقوق تمامیت ارضی و وحدت ملی عراق مورد توجه ماست.

کد N360427

وبگردی