آفتاب

دیدار سفیر ایران در لبنان با میشل عون

دیدار سفیر ایران در لبنان با میشل عون

محمد فتحعلی سفیر ایران در لبنان با میشل عون رهبر جریان مسیحی آزاد ملی ملاقات و در خصوص تحولات منطقه و روابط دوجانبه گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، میشل عون با اشاره به ناامنی‌های اخیر در لبنان و منطقه اظهار کرد: افراط گرایی دینی بزرگترین خطری است که از دو دهه قبل منطقه را تهدید می کرد و اکنون به پایان تاریخ خود نزدیک شده است؛ از این رو نهایت تلاش خود را به کار بسته تا با تقسیم کشورهای منطقه به اهداف خود برسد.

وی افزود: برخی مظاهر افراط‌گرایی دینی در لبنان نیز در گذشته ظهور کرد که با وحدت و انسجام ملت لبنان با شکست مواجه شد.

رهبر جریان مسیحی آزاد ملی لبنان با اشاره به نقش بارز ایران در منطقه به تحولات سوریه اشاره کرد و اظهار کرد: علی رغم حمایت ها و کمک های گسترده مالی و تسلیحاتی برخی از کشورهای منطقه و جهان به گروه‌های افراطی در سوریه، این گروه ها نتوانسته اند به اهداف مورد نظر خود برسند و پس از شکست در سوریه، متوجه عراق شده اند.

محمد فتحعلی سفیر ایران در لبنان نیز با تاکید بر حساسیت شرایط کنونی منطقه بر ضرورت حفظ وحدت و انسجام ملت های منطقه در مواجه با افراط گرایی تاکید نمود و با اشاره به نقش رهبران سیاسی در تنویر افکار عمومی ملت ها بیان کرد: آمریکا و رژیم صهیونیستی درصدد تقسیم کشورهای منطقه بوده و با حمایت های گسترده خود از گروه های تندور درصدد تغییر نقشه منطقه هستند.

انتهای پیام

کد N360233

وبگردی