آفتاب

آمریکا بمب گذاری در لبنان را محکوم کرد

آمریکا بمب گذاری در لبنان را محکوم کرد

تهران - ایرنا - آمریکا روز پنجشنبه بمب گذاری در هتلی در بیروت را محکوم و ابراز امیدواری کرد که این انفجار، نشانه ای از بازگشت به دوران خشونت در این کشور نباشد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس، یک مقام ارشد لبنانی گفت که فردی روز چهارشنبه خود را به هنگام حمله نیروهای امنیتی به اتاق محل اقامتش در هتل ˈدو رویˈ شهر بیروت منفجر کرد که براثر آن فرد بمب گذار کشته و 10 نفر دیگر زخمی شدند.

همچنین همدست سعودی فرد بمب گذار در این انفجار زخمی و بازداشت شد.

در همین حال، این مساله در مذاکراتی بین ˈجان کریˈ وزیر خارجه آمریکا و ˈسعد حریریˈ نخست وزیر سابق لبنان در پاریس مطرح شد.

یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا پس از این مذاکرات اظهار داشت: کاملا حساس است که این انفجار نشانه ای از بازگشت به قبل نباشد؛ ما نمی خواهیم به آن زمان بازگردیم.

بمب گذاری در این هتل، سومین انفجار انتحاری در لبنان در هفته جاری بود. این کشور در گذشته و در بحبوحه اغتشاشات سیاسی به درازا کشیده پس از جنگ داخلی 15 ساله ای که در سال 1990 به پایان رسید، دستخوش ناآرامی بوده است.

مقام آمریکایی در ادامه سخنانش اظهار داشت: بمب گذاری در این هتل را به شدت محکوم می کنیم و امیدواریم که مجرمین به میز محاکمه کشانده شوند.

وی اضافه کرد که نگرانی هایی در مورد سرایت ناآرامی از سوریه و عراق به لبنان وجود دارد.

وی افزود: این دلیل دیگری است که چرا به طور اساسی حامی کمک به نیروهای مسلح لبنان و نیروهای امنیتی داخلی این کشور بوده ایم.

براساس این گزارش، کری و حریری که از سال 2011 به دلایل امنیتی در خارج از لبنان به سر می برد، در مورد لزوم تشکیل فوری دولت در لبنان نیز بحث و تبادل نظر کردند.

لبنان از 25 ماه می (4 خرداد) زمانی که دوره ریاست جمهوری ˈمیشل سلیمانˈ به سر آمد، رییس جمهوری نداشته است، زیرا دو جناح رقیب در این کشور که بر امور سیاسی تسلط دارند، نتوانسته اند در مورد جانشین وی به توافق دست یابند.

رسانام**9109**1392
کد N360221

وبگردی