آفتاب
جام جهانی 2014

رسانه های آلمان: بازی ایران در مقابل بوسنی دور از انتظار بود

رسانه های آلمان: بازی ایران در مقابل بوسنی دور از انتظار بود

برلین - ایرنا - شکست سه بر یک تیم ملی فوتبال ایران در مقابل بوسنی و هرزگوین که چهارشنبه شب در سومین مسابقه از مرحله گروهی رقابت های جام جهانی 2014 برزیل رقم خورد، بازتاب گسترده ای در رسانه های آلمانی داشت و بازی ایران را دور از انتظار عنوان کردند.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری آلمان ˈ د.پ.آˈ در تحلیل خود مربوط به این بازی، شیوه حرکت بازیکنان ایران در مقابل بوسنی را ˈدلسرد کنندهˈ و ˈ برخلاف انتظارˈ عنوان کرد.

این خبرگزاری افزود: تیم فوتبال ایران در طول 90 دقیقه مسابقه هیچ گاه چهره یک تیم تلاش کننده برای پیروزی و صعود به مرحله بعدی را نداشت و برعکس بوسنیایی ها که از قبل حذف شده و هیچ شانسی برای صعود نداشتند، چهره تهاجمی تری از خود نشان دادند و در آخر هم با کسب 3 امتیاز با جام جهانی خداحافظی کردند.

این رسانه آلمانی نوشت: بوسنی درحالی به راحتی و با به ثمر رساندن سه گل توانست ایران را شکست دهد که فوتبالیست های ایران و مربی پرتغالی این تیم به خوبی می دانستند که تنها در صورت پیروزی در سومین دیدار خود و البته با شکست نیجریه در مقابل آرژانتین، برای اولین بار در تاریخ فوتبال خود می توانستند یکی از تیم های مرحله حذفی جام جهانی باشند.

خبرگزاری آلمان در گزارش خود با انتقاد از اتخاذ شیوه دفاعی از سوی سرمربی تیم ملی ایران در دیدار مقابل بوسنی، افزود: ایرانی ها همان بازی دفاعی را که در مقابل آرژانتین و نیجریه به نمایش گذاشته بودند، در برابر بوسنی هم تکرار کردند، با این تفاوت که این بار در محوطه جریمه زمین خود نیز مرتکب اشتباهاتی شدند که به مهاجمان بوسنی فرصت های زیادی برای گل زنی داد .

در این مطلب آمده است: تیم ملی بوسنی از ابتدای بازی نشان داد که با داشتن بازیکن با تجربه ای همچون ˈادین ژکوˈ خط حمله واقعی و برتری دارد و در پایان نیز ثابت کرد که نسبت به ایران عملکرد بهتری داشته و مستحق پیروزی و کسب سه امتیاز بوده است.

ˈد.پ.آˈ در ادامه نوشت: سرمربی تیم ملی ایران با تعویض ˈاشکان دژاگهˈ در 20 دقیقه پایانی بازی، در واقع خود را تسلیم کرد و به جای اینکه بتواند شگفتی ساز جام جهانی شود، تنها با کسب یک امتیاز از سه دیدار خود پایانی تلخ برای تیمش رقم زد.

روزنامه ˈتاگس سایتونگˈ چاپ برلین نیز در مورد دیدار تیم های فوتبال ایران و بوسنی نوشت: لحظه تعیین کننده این دیدار دقیقه 67 بازی با خروج اشکان دژاگه از زمین مسابقه رقم خورد، زیرا وی تنها بازیکنی بود که زحمت بسیاری برای تیم می کشید.

این روزنامه آلمانی افزود: تعویض دژاگه به این معنی بود که سرمربی پرتغالی تیم ملی ایران باخت و حذف از جام جهانی را پذیرفته است و دیگر برنامه و تاکتیکی برای تغییر دادن نتیجه بازی ندارد.

تاگس سایتونگ در ادامه مطلب خود، ادین ژکو بازیکن تاثیر گذار تیم فوتبال بوسنی را به عنوان بهترین چهره این مسابقه معرفی کرد و نوشت: ژکو در پیروزی تیمش نقش ویژه ای ایفا کرد و در طول بازی، بارها برای تیم حریف خطرساز نشان داد.

این روزنامه آلمانی از مسابقه بوسنی و ایران به عنوان یکی از دیدارهای بی هیجان و خسته کننده جام جهانی نام برد که تا شب گذشته انجام شده است.

نشریه ورزشی ˈکیکرˈ نیز در نسخه آنلاین خود نوشت: ایران قبل از رویارویی با بوسنی در سومین دیدار مرحله گروهی هنوز برای صعود به مرحله بعدی امیدوار بود و شانس داشت اما در کمال ناباوری و برخلاف آنچه در مقابل آرژانتین از این تیم شاهد بودیم، در هیچکدام از دقایق بازی نشان نداد که تصمیم به پیروزی دارد و در واقع باید گفت که استحقاق پیروزی را هم نداشت.

این نشریه آلمانی افزود: برخلاف آن چیزی که در بازی فوتبالیست های ایرانی در مقابل آرژانتین شاهد بودیم، خط حمله این تیم در دیدار مقابل بوسنی و هرزگوین کاملا بی خطر بود و در خط میانی نیز هیچ خلاقیت تیمی دیده نمی شد.

کیکر نوشت: ˈکی روشˈ پرتغالی در سومین مسابقه خود، نه ترکیب تیمش را تغییر داد و نه تاکتیک تیمی را عوض کرد، بلکه برعکس تمرکز خود و تیمش را همچنان روی بازی دفاعی و کنترل توپ معطوف کرده بود که البته با دریافت اولین گل از بوسنی این تفکر نیز نقش بر آب شد.

سایت آنلاین شبکه ورزشی ˈاسپورت وانˈ نیز در گزارشی از این مسابقه به اظهارات کی روش قبل از دیدار با بوسنی که از این مسابقه به عنوان فینال جام جهانی برای تیم ملی ایران نام برده بود، اشاره کرد و نوشت: برخلاف گفته های سرمربی ایران، این تیم بوسنی بود که با جنگندگی خود نشان داد نمی خواهد بازنده از آخرین دیدارش در جام جهانی خارج شود و با کسب سه امتیاز به خواسته خود هم رسید.

اسپورت وان از شوت ˈمسعود شجاعیˈ به سمت دروازه بوسنی که به دیرک دروازه این تیم اصابت کرد به عنوان یکی از لحظات حساس و کلیدی که می توانست نتیجه دیگری برای این مسابقه رقم بزند، یاد کرد و نوشت: ایرانی ها در کل بازی دلسرد کننده ای از خود نشان دادند و این شامل اشکان دژاگه هم می شود که در مقابل آرژانتین بسیار عالی ظاهر شده بود.

ˈمهمت شولˈ ملی پوش سابق آلمان و مفسر شبکه تلویزیون ˈ ARD ˈ آلمان نیز بعد از نواخته شدن سوت پایان دیدار تیم های ملی ایران و بوسنی، عملکرد بازیکنان تیم ملی ایران را دلسرد کننده خواند و از اتخاذ شیوه دفاعی برای این بازی از سوی سرمربی پرتغالی تیم ابراز شگفتی کرد.

این کارشناس فوتبال آلمان افزود: ایران در مقابل آرژانتین از نظر قدرتی بدنی فراتر از انتظار ظاهر شده بود، اما نتوانست همین وضعیت را در مقابل بوسنی حفظ کند، به همین خاطر بوسنیایی ها به سادگی توانستند این تیم را شکست داده و با کسب یک پیروزی با جام جهانی برزیل خداحافظی کنند.

مهمت شول افزود: تیم ملی فوتبال ایران که می توانست با پیروزی در مقابل بوسنی به مرحله دوم جام جهانی صعود کند، هیچگاه چهره یک تیم هجومی علاقمند به صعود را نداشت و برعکس این بوسنی حذف شده بود که میل فراوانی به گلزنی و پیروزی در آخرین دیدار خود را داشت و به آن هم دست یافت.

دیدار تیم های ملی فوتبال ایران و بوسنی و هرزگوین در مرحله گروهی رقابت های جام جهانی 2014 برزیل، شب گذشته با نتیجه 3 بر یک به سود بوسنی به پایان رسید و ملی پوشان ایران با کسب یک امتیاز از سه دیدار خود با وداعی تلخ از جام جهانی حذف شدند.

اروپام** 2051** 1701**1651
کد N359933

وبگردی