آفتاب

داود اوغلو: موشکهای پاتریوت در ترکیه باقی می مانند

داود اوغلو: موشکهای پاتریوت در ترکیه باقی می مانند

آنکارا - ایرنا - ˈاحمد داود اوغلوˈ وزیر خارجه ترکیه گفت: کشورهای عضو ˈپیمان آتلانتیک شمالیˈ (ناتو) در شرایط فعلی قصد ندارند موشکهای ˈپاتریوتˈ را از ترکیه خارج کنند و این موشکها در کشور ما باقی می مانند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری ˈخبر 7ˈ، وزیر خارجه ترکیه که به منظور شرکت در نشست وزاری خارجه کشورهای عضو ˈناتوˈ به بروکسل رفته است، این مطلب را در گفت و گو با خبرنگاران عنوان کرد.

وی در پاسخ به سووال خبرنگاران مبنی بر اینکه گفته می شود کشورهای صاحب سامانه دفاع هوایی موشکی پاتریوت قصد دارند این سامانه های خود را از ترکیه خارج کنند، گفت: برای حفظ امنیت ترکیه، نیاز داریم که پاتریوت ها در کشور ما مستقر باشند.

وی اضافه کرد: با وزیر خارجه هلند در این باره صحبت کردم و هیچ سخنی در مورد بازگرداندن موشک ها، نشنیدم . بر اساس مقررات دفاعی ناتو، همه کشورهای عضو به نیازهای دفاعی ترکیه توجه دارند و از کشور ما حمایت می کنند.

داود اوغلو در مورد تحولات عراق نیز گفت: تحولات نشان می دهد که مساله عراق و سوریه کاملا با هم مرتبط شده اند و وقایع این دو کشور بر همدگیر تاثیر متقابل دارد. در این نشست با ˈجان کریˈ وزیر خارجه آمریکا و برخی دیگر از وزرای کشورهای عضو ناتو در مورد تحولات عراق و سوریه مذاکراتی کردیم .

آمریکا، هلند و آلمان در سال 2012 میلادی به دنبال درخواست های مکرر ترکیه از ناتو، در سه منطقه در نزدیکی مرز این کشور با سوریه سامانه های موشکی پاتریوت را مستقر کردند.

خاورم ** 2010**1651
کد N359793

وبگردی